نگفته هایی در مورد آقای علی اکبر ولایتی

علی اکبر ولایتی نامزد اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری ایران میباشد که همه او را با چهره ای آرام کنار رهبر میشناسند ولی ناگفته های زیر میتواند هویت این چهره آرام را بیشتر روشن کند


  1. ولایتی از آذر ماه ۱۳۶۰ تا خرداد ۱۳۷۶‏وزیر امور خارجه بوده است بنظر دکتر جواد لاریجانی که معاون وزارتخارجه بوده است دکتر ولایتی هیچگاه از خود ایده ای نداشته است. مثلاً در برهه یی تحت فشار امریکا، شورای امنیت سازمان ملل متحد به ایران اخطار داد که اگر موضع خود را نسبت به قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت روشن نکند، قطعنامه جدیدی صادر خواهد شد که ایران را تحت فشار بیشتر می گذارد. تمام کارهای کارشناسی و نظر مسوولان بر این بود که نباید اجازه داد چنین قطعنامه یی صادر شود. آقای ولایتی در اتاق آقای شیخ الاسلام(معاون عربی) جلسه برگزار کرد و مرا که مسوول مذاکرات قطعنامه ۵۹۸ بودم صدا کرد و گفت: «تا من وزیر خارجه ام، اجازه نمی دهم که این قطعنامه قبول شود».درست دوازده ساعت بعد، مرحوم حاج احمدآقا (ره) زنگ زدند و گفتند که حضرت امام فرموده اند بروید نیویورک و آنها را متقاعد کنید که قصد رد کردن نداریم.همین قطعنامه ۵۹۸ که در تمام طول مذاکرات آن از طرف آقای ولایتی به عنوان قرارداد «ترکمانچای» و عنصر «حرام زاده» معرفی می شد، به محض پذیرش، تبدیل به امامزاده شد و تازه آقای ولایتی می نازد که قرارداد ۱۹۷۵ و مرزها را هم صیانت کرده است
  2. طی شایعات و اظهاراتی علی اکبر ولایتی تدوینگر قتل های زنجیره ای در خارج از ایران در دوران تصدی او در وزارت امور خارجه بوده است.به نوعی پای اطلاعات و سپاه را به سفارتخانه های ایران در بعضی از کشورها گشوده است

نگفته های جالب در مورد سوابق و اعتقادات قالیباف

قالیباف یکی از نامزدهای ریاست جمهوری ایرات هست و جالب است که در مورد سوابق و اعتقادات ایشان مطالبی را مطرح کنیم. امید است که موجب شناختن بهتر چهره و اعتقادات ایشان شویم.


  1. او در سال ۱۳۸۳ به حکم رییس جمهور وقت محمد خاتمی رئیس و نماینده رییس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد؛ اگرچه پیش از آن از امضاءکنندگان نامه تهدیدآمیز جمعی از فرماندهان نظامی سپاه به محمد خاتمی بود.
  2. وی برای سه سال فرمانده نیروی هوایی سپاه بود و حمله به کوی دانشگاه تهران (۱۸ تیر ۱۳۷۸) نیز در همین دوره رخ داد. چند روز پس از نا آرامی‌های کوی دانشگاه تهران، روزنامه کیهان نامه محرمانه جمعی از فرماندهان سپاه به محمد خاتمی رییس جمهور را منتشر کرد. فرماندهان امضا کننده نامه به خاتمی نوشته بودند که "کاسه صبر" ایشان لبریز شده و "اگر دولت نا آرامی‌ها را کنترل نکند" وارد عمل خواهند شد. نام محمد باقر قالیباف، فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه پاسداران نیز در میان امضا کنندگان دیده می‌شود.
  3. نیروی انتظامی در سال ۱۳۸۱ دهها نفر از روشنفکران، روزنامه نگاران، مدیران سایت‌های خبری و وبلاگنویسان نظیر آیدین آغداشلو، هوشنگ گلمکانی، نوشابه امیری، هوشنگ اسدی، معصومه سیحون، بهرام بیضایی، یونس شکرخواه، فرهاد بهبهانی، کاوه گلستان، ناصر زرافشان و بهروز غریب‌پور را به اداره اماکن نیروی انتظامی احضار و به بازجویی از ایشان پرداخت. برخی نیز همچونسیامک پورزند ماه‌ها در بازداشت بودند. پلیس بازداشتگاه ویژه‌ای در میدان جوانان تهرا ن در اختیار قاضی مرتضوی قرار داد تا به بازجویی از دستگیر شدگان بپردازد. احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و کانون نویسندگان به این بازداشتها اعتراض کردند
  4. بازداشتگاه کهریزک در دوران فرماندهی محمدباقر قالیباف بر نیروی انتظامی، تاسیس گردید.
  5. قالیباف در مهرماه ۱۳۸۱ اعلام کرد طرح امنیت اخلاقی را تبیین خواهیم کرد و گفت: "نیروی انتظامی مکلف است همراه با نخبگان دیگر دستگاه‌ها، امنیت اخلاقی را توصیف و تبیین و الزامات آن را برای متخلفان از قانون اجرا کند. خواست و دستور مقام معظم رهبری، خواست عموم مردم است
  6. پس از انتخابات نهم ریاست جمهوری، علی اکبر هاشمی رفسنجانی طی نامه‌ای به وزیر کشور وقت برخی فرماندهان نیروی انتظامی را متهم ساخت که به نفع قالیباف در انتخابات مداخله، داشته‌اند. این نامه با واکنش و پی‌گیری مواجه نشد.
  7. محمدباقر قالیباف در اسفند ماه ۱۳۸۸ در حکمی عزیزالله رجب‌زاده فرمانده نیروی انتظامی تهران و از متهمان حوادث بازداشتگاه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه تهران (۲۵ خرداد ۱۳۸۸) را به سمت رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران منصوب کرد
  8. قالیباف پس از اعتراضات جنبش سبز در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ضمن محکوم کردن بیانیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دعوت به راهپیمایی گفت: "حادثه ۲۵ بهمن در کشور یک حادثه شیطانی بود
  9. قالیباف درباره احتمال حضور میرحسین موسوی و مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ گفت:«سران فتنه» در انتخابات ۸۸، «مجرم» هستند و «غلط است» بگوییم که آنها با عذرخواهی می‌توانند برگردند.
  10. شهردار تهران که نزدیک به جریان اصولگرای جمهوری اسلامی است، در سخنان روز شنبه، نهم دی ماه ۱۳۹۱، از معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به عنوان «براندازان فتنه‌گر» نام برده که به گفته وی، «اقلیتی کوچک بوده و هستند که همواره از سوی ملت ایران و جریان‌های سیاسی درون نظام حذف و طرد شده‌اند.»

تجمع حامیان عارف و جلیلی در انتخابات

 در حالیکه تا پیش از این تجمع‌های خیابانی برای انتخابات ممنوع بود، از ساعت ۱۸ امروز (پنجشنبه) حامیان جوان و دانشجوی سعید جلیلی و محمدرضا عارف در دو سوی خیابان در چهارراه ولیعصر با شعارهایی به تبلیغ و حمایت از کاندیدای خود پرداختند.

حامیان جلیلی که پوسترها و عکس‌هایی در حمایت از او را در دست داشتند و در مقابل ایستگاه متروی ولیعصر حضور داشتند، شعارهایی از جمله "نه سازش نه تسلیم، یار جلیلی هستیم"، "ای حامی ولایت، بسیجیان فدایت"، "رای ما یک کلام، مقاومت والسلام"، "جلیلی ولایی، جانباز کربلایی"، "تا فتح بدر و خیبر یک یا حسین دیگر"، "نه سرخ و سبز و نیلی، اصلح فقط جلیلی" و "خامنه‌ای زنده باد، جلیلی پایبنده باد" سر دادند. ادامه مطلب ...

نامه فعالان اصلاح طلب یزد به هاشمی و خاتمی + متن نامه

  به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، نویسندگان این نامه از هاشمی و خاتمی خواسته اند در فرصت اندک باقی‌مانده تا انتخابات با رهبری و مدیریت جریان اصلاحات و حمایت از دکتر عارف برای معرفی وی به عنوان منتخب جبهه اصلاحات در ایران، شرایطی فراهم کنند تا رسیدن به پیروزی و دست‌یابی به نتیجه‌ای که خواست عموم مردم ایران است، محقق شود.


بخش هایی از این نامه از این قرار است:


در شرایط فعلی، در انتخابات پیش رو و در بین نامزدهای مختلف انتخاباتی تنها فردی که در هدف، روش و منش اصلاح‌طلب است و با صدای بلند آن را اعلام کرده، جناب آقای دکتر عارف است. با توجه به جایگاه تفکر اصلاحات در ایران، دکتر عارف زبان گویای مردم این کشور در شرایط فعلی است که بود او بسیار بیشتر از نبود اوست و لازم است تا در فرصت اندک باقی‌مانده وی را یاری دهیم تا این بود و سرمایه بزرگ اصلاحات را به بروز و ظهور برسانیم و این ممکن نمی‌شود مگر به این که جریان بزرگ اصلاحات برای پیروزی بزرگ مردم ایران بر روی تنها گزینه موجود ائتلاف و نیروهای اجتماعی و سیاسی خود را بسیج کند. ما مطمئنیم فراتر از نظرسنجی‌ها، با توجه به هم‌سو بودن خواست مردم و منش دکتر عارف در شرایط فعلی و تلاش برای ظهور این تطابق، رأیِ دکتر عارف به صورت تابع نمایی رشد خواهد کرد و حتی امکان دارد در مرحله اول انتخابات، جریان اصلاحات پیروز قطعی باشد. چنان که در دوم خرداد 76 چنین حماسه‌ی بزرگی در روزهای آخر رقم خورد.
ما جمعی از اصلاح‌طلبان یزدی از شما بزرگواران به عنوان رهبران اصلاحات در این کشور با توجه به پایگاه بزرگ و عمیق مردمی و سیاسی‌تان خواستاریم تا در فرصت اندک باقی‌مانده با رهبری و مدیریت جریان اصلاحات و حمایت از دکتر عارف برای معرفی وی به عنوان منتخب جبهه اصلاحات در ایران، شرایطی فراهم کنید تا رسیدن به پیروزی و دست‌یابی به نتیجه‌ای که خواست عموم مردم ایران است، محقق شود. سلامتی و به‌روزی شما و سعادت مردم ایران‌زمین را از خداوند متعال خواستاریم.

عارف برنده مناظره اول

در نظر سنجی اول سئوال شده است که شما با دیدگاه های اقتصادی مطرح شده کدام کاندیدا در مناظره تلویزیونی موافقید؟

نتایج تا بامداد شنبه به شرح زیر بوده که نشان می دهد دکتر عارف با ۵۰ درصد آرا مناظره اول را از نظر مردم، پیروز شده است و پس از او حسن روحانی با ۱۵ درصد در رده دوم قرار گرفت. 

نظرسنجی دوم ایسنا در باره عملکرد صداوسیما در مناظره بود که در آن سئوال شده است: «آیا شما با عملکرد صداوسیما در نحوه برگزاری مناظره ۸ نامزد ریاست جمهوری موافقید؟»

بله ۸.۳%

خیر ۹۱.۷%

(منبع : پایگاه خبری بهار نیوز)

اعتراض شدید عارف به نحوه برگزاری مناظره

عارف در ادامه اعتراض خود گفت: سوالات تستی در شان نامزدها نیست. من به احترام مردم می نشینم ولی به سوالات تستی پاسخ نمی دهم. لازم به ذکر است همزمان با اعتراض عارف، محسن رضایی و حسن روحانی نیز اعتراض خود را به نحوه برگزاری مناظره، مطرح کردند.

رضایی گفت: صداوسیما باید هشت نفر را رئیس جمهور بداند. من صبور هستم و تحمل میکنم. از اول تا الان دنبال این میگشتم که کار به کجا می خواهد برسد. سوالات تکراری و بحث های تکراری و زمان اندک اصلا مناسب نبود. اگر از همین اول شئونات رئیس جمهور را رعایت نکنیم، معنیش این است که دولت قوی نمیخواهیم تشکیل دهیم. البته من شاید به تست ها جواب بدهم ولی روند مناظره خوب نبود. آمده ام کارشناسان اقتصادی دوستان بیایند تا من با آنها مناظره کنم.

عارف در ادامه خواستار تغییر در نحوه برگزاری مناظره های انتخاباتی شد. محمد رضا عارف همچنین تا پایان سوالات حیدری- مجری برنامه-  از پاسخ دادن به سوالات وی امنتاع کرد.

عارف در ادامه افزود: صداوسیما با چه مجوزی بدون نظر 8 نماینده سازوکاری اینچنین برای مناظرات تعریف کرده است.

گفتنی است مجری برنامه در دور دوم مناظره از کاندیداها درخواست کرد که در جواب به سوالات  تنها با گفتن آری یا نه جواب دهند!

روحانی: شعار دولت من نجات اقتصاد ایران و احیای اخلاق اس

حسن روحانی با بیان این‌که شعار دولت من نجات اقتصاد ایران و احیای اخلاق است گفت:‌ گناه بزرگی است که به مردم وعده دهیم و به آن عمل نکنیم
به گزارش خبرگزاری آریا، حسن روحانی در دیداری با بازنشستگان ارتش و زنان موسسات قرآنی با اشاره به این که لحظه ورود به سالن چهره‌هایی را دیدم و یاد این افتادم که چه روزها، بزرگان و حماسه‌آفرینانی از دست داده‌ایم، اظهار کرد: غرش هواپیماها، صدای گلوله، خمپاره‌ها، شلیک 

ادامه مطلب ...

انتقاد ستاد انتخاباتی روحانی از صداوسیما

ستاد انتخاباتی حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به رویکرد صدا و سیما در قبال این کاندیدای اصلاح‌طلب، انتقاد کرد. 

متن این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، به شرح ذیل است: 

«در حالی که صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید مروج فرهنگ و اخلاق اسلامی و پیرو خط انصاف و بی طرفی در جامعه باشد،

ادامه مطلب ...

دفاع عارف از میرحسین موسوی و خاتمی

محمدرضا عارف در اولین برنامه زنده تلویزونی خود در برنامه گفت و گوی ویژه خبری حضور یافت و با سلام به همه زرتشتیان، مسیحیان، یهودیان، سنی‌ها و شیعیان از صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای اینکه پس از 4 سال برای اولین بار تریبونی در اختیار اصلاح‌طلبان قرار گرفت، تشکر کرد و پیرامون مسائل مختلف و برنامه هایش اظهار نظر کرد.

عارف در پاسخ به اولین سوال مجری این برنامه در خصوص اینکه چرا وارد عرصه انتخابات شدید؟ گفت: 
ادامه مطلب ...

روحانی، عارف و رضایی در صدر نظرسنجی‌ها

زید شحام گوید: شنیدم حضرت امام صادق (علیه السّلام) می فرمودند: هر که به داد برادر مومن گرفتار و تشنکام خود برسد هنگامی که تاب از او رفته است و گرفتاری او را برطرف کند و برای انجام شدن حاجتش به او کمک کند، خدای عزوجل بدین کار برای او 72 رحمت از طرف خداوند بنویسد که نسبت به یکی از آنها برای او بشتابد و بدان کار و زندگی او را اصلاح کند و هفتاد و یکی از آنها برای او بشتابد و بدان کار و زندگی او را اصلاح کند و هفتاد و یک از آنها را برای او ذخیره سازد در برابر دلهره ها و هراسهای روز قیامت.


بهار نیوز نوشت: 


نظرسنجی‌های مختلف نشان از پیشی گرفتن محسن رضایی از چهار کاندیدای دیگر اصولگرایان دارد و این در حالیست که با وجود رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی توسط شورای نگهبان،  و در عین سرخوردگی طیف وسیعی از حامیان هاشمی، اما همچنان در بین هشت کاندیدای موجود باز هم آقایان روحانی و عارف دو کاندیدای جناح اعتدال و اصلاح‌طلبان در صدر قرار گرفته‌اند.

 به نظر می‌رسد در صورتیکه یکی از این دو نفر در روزهای پایانی به نفع دیگری اعلام انصراف داده و از سوی دیگر هاشمی و خاتمی نیز رسما از هواداران خود بخواهند به ایشان رای بدهند پیروزی تک کاندیدای جناح اعتدال و اصلاح‌طلبان بسیار زیاد است.


به نظر می‌رسد در صورتیکه میزان مشارکت به دلیل سرخوردگی طیف‌های وسیعی از مردم به خاطر موضوع آقای هاشمی بیشتر از پنجاه درصد نشود یکی از دوکاندیدای منتقد (عارف و روحانی) به اضافه یکی از اصولگرایان (در شرایط کنونی احتمالا رضایی یا قالیباف و حتی ولایتی) به دور دوم خواهند رسید اما هرچقدر به آمار مشارکت افزوده شود به سود عارف و روحانی است زیر یقننا اکثر مردمی که قرار بود به هاشمی رای بدهند به صورت تبعی و طبیعی به کاندیدای مورد حمایت ایشان (روحانی یا عارف) رای خواهند داد و در چنین حالتی اگر مشارکت بالای 60 درصد شود پیروزی روحانی یا عارف در همان دور اول نیز حتمی خواهد بود خصوصا اگر تشتت آرای کاندیداهای اصولگرا تا روز رای گیری ادامه داشته باشد.

انتفاد روزنامه کیهان از روحانی

روزنامه کیهان طبق معمول هر روزه سیاست تخریب اصلاح طلبان و نامزدهای منتسب به آنان را در پیش گرفته است.حالا بگذریم که هدفش از این اعمال که نمونه بارز تخریب چهره هست چیست و از کجا دستور میگیرد نکته مهم این است که این روزنامه و سردبیرش(که عنوان سردبیری به معنای عرفی و اصطلاحی که تا حدودی معنای یک فرد با معلومات را میرساند از ایشان زمین تا آسمان دور است) نقطه مقابلی در برابر ملت هست.

ملت ایران همیشه خواهان دولتی بودند که درد اصلی آنها را بفهمد و حل کند نه کسی تظاهر به مردمی بودن کرده و بجای حل مشکلاتشان بر دردشان افزوده و جالب تر آنکه به جای معذرت خواهی سیاست تخریب چهره هایی را برگزیند که مورد قبول عموم هستند و مشکلاتی را که قادر به حلشان نیستند را به آنان نسبت دهند.

تندروی در هیچ زمینه ای درست نیست.در سیاست هم تندروی غیر قابل قبول هست.نه اصلاح طلب تندرو میتواند راهگشای مشکلات باشد نه اصولگرای تندرو میتواند تکیه گاه مطمئنی برای مردم.متاسفانه این روزنامه بر خلاف ادعاها و شعارهایش سیاست تندروی را در پیش گرفته که بدون تفکر منطقی فقط در پی تخریب چهره هست.بر خلاف تاکید رهبر ایران که تخریب چهره را مضموم توصیف میکند این روزنامه و سردبیر محترمش به هیچ صراطی مستقیم نیست.

همین عوامل موجب شده که روزنامه کیهان در اذهان مردم همانند قطار ترمز بریده ای هست که هرچه را سر راه خود دیده و برخلاف میلش باشد را به شدت تخریب کند.ولی این قطار خوشبختانه یا متاسفانه در حال رسیدن به پایان راه فولادی خود که از قضا به یک دره عمیق ختم میشود هست با این توصیف که در صورت سقوط حتی لاشه اش هم پیدا نمیشود.

به نظر بنده حقیر علت ضدیت این روزنامه با جریان مردمی اصلاحات در این هست در فرهنگ اصولگرایی تندرو جایی برای جریان آزاد اطلاعت و به طور کلی آزادی نیست چیزی که اکنون شاهد آن هستیم و این در حالی هست در زمان اصلاحات و دولت خاتمی ،آزادی بیان و مطبوعات علیرغم کارشکنی ها روند خوبی را پشت سر گذاشت.

بی تردید و با عنایت به تاکید رهبر دولت خاتمی پخته ترین دولت انقلاب بوده هست

ا اجماع اصلاح طلبان بر روی حسن روحانی و اعلام معاونت اولی عارف ا

عصر ایران مدعی شد: مشاوران هاشمی و خاتمی معتقدند موجی که در پی کاندیداتوری هاشمی در سطح جامعه به نفع وی ایجاد شد هرچند با رد صلاحیتش خوابید ولی در صورتی که مردم بدانند روحانی گزینه مورد حمایت هاشمی است درصد قابل توجهی از آنان که می خواستند به هاشمی رأی دهند به گزینه هاشمی رأی خواهند داد.

 جمعی از مشاوران اکبر هاشمی و محمدخاتمی 

ادامه مطلب ...

عکس نوجوانی پیغمبر از کجا آمده؟+تصویر اصلی

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حــــزب الله ،بسیاری از مردم در عین نشان دادن علاقه شان به این تصویر، این پرسش را مطرح می کنند که تصویر یاد شده از کجا آمده است؟ 
شنیده شده است که کسانی در پاسخ می گویند این تصویری است که بحیرای راهب در سفری که حضرت به همراه عمویش ابوطالب به شام داشت، آن را کشیده است. اما در واقع درستی این پاسخ در معرض تردید قرار دارد.

ادامه مطلب ...

روحانی دیشب خاتمی بود

حسن روحانی دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2، فراتر از حد انتظار ظاهر شد و بی‌تردید موفق شد امید را به میان جمع قابل توجهی از نیروهای اجتماعی دموکراسی‌خواه جامعه ایران بازگرداند.

پس از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی، کسانی که خواهان تغییر وضع موجود بودند، آشکارا 

ادامه مطلب ...

مجمع روحانیون مبارز

مجمع روحانیون مبارز


مجمع روحانیون مبارز، از تشکل‌های مطرح سیاسی مذهبی در ایران است که از گروههای اصلاح‌طلب و

ادامه مطلب ...

مهمترین محورهای سخنان حسن روحانی در گفت و گوی خبری

گروه سیاسی مشرق _ برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه دوم سیما آغاز شد.


مهمترین محورهای سخنان حسن روحانی در این برنامه به شرح  زیر است:

* در مجمع تشخیص و مجلس خبرگان فعالم و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی هستم. 

ادامه مطلب ...

آخرین اخبار از محمدرضا عارف

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به برنامه خود در حوزه اشتغال گفت: به طور متوسط سالانه یک میلیون تولید شغل در نظر گرفته‌ایم که اولویت تولید مشاغل با متخصصین دانشگاهی است.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدرضا عارف با حضور در برنامه شبکه جام جم به سوالات هموطنان خارج کشور پاسخ داد.

وی در ابتدا خطاب به جمعیت 4 میلیونی ایرانیان  خارج کشور که به عنوان سفیر کشورمان تلقی می‌شوند، گفت: امیدوار هستم بتوانم از این پتانسیل معنوی برای تعامل با کشورها،بهره‌برداری حداکثری بکنیم.

ادامه مطلب ...

قطع شدن برنامه در شبکه جام جم

لیرضا خامسیان مسئول روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به قطع شدن برنامه انتخاباتی عارف از شبکه جهانی جام‌جم به دلیل نقص فنی و قطع صدا گفت: این اقدام امشب صداوسیما واکنش منفعلانه‌ای به صحبت‌های مستدل عارف در شبکه جهانی جام‌جم بود.

وی ادامه داد: با توجه به اشرافی که به برخی مسائل رسانه‌ای داریم، این برنامه ضبط شده بوده است و اصولا این‌گونه مسائل در برنامه‌های زنده اتفاق می‌افتد و اگر حادثه‌ای هم رخ دهد، در کوتاه‌ترین زمان قابل رفع شدن است.

مسئول روابط عمومی دفتر عارف در ادامه اظهارداشت: به نظر می‌رسد این عمل صداوسیما کج‌سلیقگی مسئولان این رسانه در اولین برنامه تبلیغاتی عارف بود.

خامسیان در ادامه افزود: با این اقدام، بی طرفی رسانه ملی تا حدودی خدشه‌‌دار شد.

پخش برنامه تبلیغاتی عارف از سیما نیمه‌کاره قطع شد!

محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اولین برنامه تبلیغاتی خود را از ساعت ۲۳:۳۰ در شبکه جام جم با پاسخ به سوالات ایرانیان مقیم خارج از کشور آغاز کرد ولی پس از حدود ۲۰ دقیقه یکباره برنامه قطع و سخنان حجت‌الاسلام محسن قرائتی در باره موضوع انتخابات و اینکه نباید به هرکسی رای داد روی‌ آنتن رفت! شبکه جام جم در زیرنویسی اعلام کرد که پخش مجدد این برنامه دقایقی دیگر از سر گرفته می‌شود! اما تا ساعت مخابره خبر، هیچ خبری از ادامه مصاحبه با آقای عارف نشده است! و ظاهرا پخش اولین برنامه کاندیدای نزدیک به اصلاح‌‌طلبان دچار مشکل شده است! محور صحبت‌های دکتر عارف در ۲۰ دقیقه اول برنامه به شرح زیر بوده است:

ادامه مطلب ...

صداوسیما با سانسور آغاز کرد

پیامبر فرمودند:مهدى از میان امت من برخاسته شود مدت سلطنت او هفت یا هشت یا نه سال مى باشد ، همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگى نمایند که قبل از وى هیچ بّر و فاجرى بدان نرسیده باشند، آسمان باران رحمت خود را بر آنان مى بارد و زمین از روئیدنیهاى خود چیزى فرو گذار نمى کند.


 در حالی که مهم ترین و فراگیرترین رسانه ای که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند سخنان، نظرات و برنامه‌های خود را به رای دهندگان عرضه کنند، صداوسیمای جمهوری اسلامی است و هم رای دهندگان و هم نامزدها توقع دارند، واسطه ای امین و مطمئن باشد، مسئولان این رسانه ملی اولین گام انتخاباتی خود را چندان محکم برنداشته اند. محسن رضایی اولین نامزدی بود که برنامه تلویزیونی خود را از طریق شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی به مخاطبان ارائه کرد.

اما پس از پایان

ادامه مطلب ...