پیش نویس

قبل از اینکه این مطالب باورنکردنی را بخونید از شما میخواهم که من رو در ساختن هرچه بهتر این وبلاگ راهنمایی کنید

ممنون

عجایب جهان

 

 

تئوری نامرئی شدن

بشر به رویای نامرئی شدن نزدیک می شود

دانشمندان در بریتانیا و ایالات متحده راه حل هوشمندانه ای برای نامرئی کردن اشیا پیشنهاد کرده اند. این روش به کمک احاطه کردن شیء با ماده ای که متامتریال (metamaterial) نام دارد انجام میگیرد. 
 

متامتریال بخ ماده مرکبی گفته میشود که دارای خواص نامتعارف الکترومغناطیس در ساختار وجودی خود است. بنا به گفته محققان، پرتوهای نوری که بر این ماده افکنده میشوند، به دور شیء میگردند و در طرف دیگر دوباره جمع شده و دقیقا در همان مسیر قبلی به راه خود  ادامه میدهند.

هرچند این ایده در حال حاضر تنها در حد تئوری مطرح است است، اما محققین امیدوارند که در طی پنج سال آینده موادی را بسازند که برای امواج رادیویی قابل تشخیص نباشد.

متامتریال، ماده ای است که از ترکیب میله های ریز و مجموعه ای از حلقه های فلزی و مانند آنا ساخته شده است که برای اولین بار توسط دیوید اسمیت استاد دانشگاه کالیفرنیا) ساخته شد.
 

اختراع پارچه خود شور

دانشمندان دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ، پارچه جدیدی اختراع کرده‌اند که می‌تواند خود به خود تمیز شده و ذرات گرد و غبار را تجزیه کند.

پوشاک خودتمیز شونده که با حمایت و پشتیبانی مالی بنیاد اعتباری اختراعات و فن‌آوری (ITF) و با استفاده از فن‌آوری ‌نانو ساخته شده می‌توانند از طریق فرآیند ترکیب سطحی Nano TM و Lotus و فناوری فوتوکاتالیستی دارای عملکرد خود تمیزکنی شوند.

پروفسور John Xin و گروه تحقیقاتی وی در مرکز فن‌آ‌وری نانو برای منسوجات و پوشاک هوشمند، به منظور توسعه و پیشرفت این پارچه ویژه، الیاف نانوساختاری Lotus را با روکش‌های اکسید تیتانیوم برای کارآیی بیشتر ترکیب کردند.

مخلوط این الیاف و نانوروکش‌های اکسید تیتانیوم موجود در این پارچه‌ها می‌تواند لکه‌ها، کثیفی، بو، باکتری و گازهای مضر را تجزیه و متلاشی کند.

به گزارش ایسنا از ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو، این نوع پوشاک می‌تواند به طور چشمگیری به کاهش فرآیند شستشو منجر شده و در نتیجه در محافظت محیط زیست نقش مهمی ایفا کند؛. علاوه بر این، پارچه‌های مذکور دارای خاصیت محافظت کنندگی در برابر UV هستند.

این فرآیند بدون اینکه نرمی و قابلیت تنفس پارچه را کاهش دهد، باعث دوام بسیار عالی پارچه در برابر شست‌وشو و کارکرد معمولی آن می‌شود.

برگرفته از سایت خبرگزاری ایسنا

 

شاتل فضایی <<<دیسکاوری>>> به ایستگاه رسید

شاتل فضایی «دیسکاوری» ساعتی پیش طبق برنامه به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.

به گزارش سرویس «فن‌آوری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فضاپیمای «دیسکاوری» که پس از دو بار تعویق پرتاب به دلیل شرایط نامناسب جوی، سرانجام در شامگاه سه‌شنبه - به وقت ایران - از پایگاه فضایی «کندی» در فلوریدا، سفر فضاییش را آغاز کرد، طبق برنامه در ساعت 14:53 امروز به وقت جهانی (18:23 به وقت تهران) بر فراز شیلی به ایستگاه فضایی بین‌المللی ملحق شد.

شاتل قبل از اتصال به ایستگاه چرخشی تماشایی انجام داد تا خدمه ایستگاه بتوانند بررسی‌های نهایی را به منظور حصول اطمینان از وضعیت شاتل انجام دهند.

سرنشینان «دیسکاوری» حدود دو هفته را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری خواهند کرد.

روز شنبه اولین پیاده‌روی فضایی انجام شده و اولین کنفرانس خبری پس از الحاق خدمه شاتل و ایستگاه فضایی روز یکشنبه برگزار می‌شود.

دومین پیاده‌روی فضایی در هفتمین روز این ماموریت (دوشنبه هفته آینده) و پیاده‌روی فضایی احتمالی بعدی روز چهارشنبه (21 تیرماه) انجام می‌شود. روز پنج‌شنبه 22 تیرماه جاری اتصالات بار شاتل «دیسکاوری» از ایستگاه فضایی جدا می‌شود و در یازدهمین روز ماموریت - و در صورت انجام سومین پیاده‌روی فضایی یک روز بعد - شاتل از ایستگاه جدا می‌شود.

فضاپیمای دیسکاوری سرانجام روز یکشنبه 25 تیرماه - و در صورت انجام سومین پیاده‌روی فضایی یک روز بعد - در پایگاه فضایی ناسا در کیپ کاناورال فلوریدا فرود می‌آ‌ید.

انتهای پیام

 

 

گینس

کتاب رکورد های جهان , گینس

کتاب رکورد های جهان گینس،پر شمارگارترین کتاب است که به تازگی در 5/3 میلیون نسخه به چاپ رسید پر شمارگان ترین کتابهای دنیا می باشد .
چاپ جدید کتاب گینس بسیار کامل است و رکوردهایی در مورد اینترنت رایانه ای و موسیقی در آن تثبیت شده است. در این کتاب رکوردهای مورد علاقه جوانان از جمله بلند ترین ناخن، بلند ترین زبان و... نوشته شده است. کتاب رکوردهای جهان گینس تا کنون به 37زبان دنیا ترجمه شده و بیش از 94 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.



 

 

عکس قرن

عکس قرن

 

 

 

 

 

 

 

این عکس می تواند عکس قرن باشد. عکس جنین 21 هفته ای به نام ساموئل الکساندر که در داخل رحم مادر احتیاج به عمل جراحی پیدا کرد و اگر از رحم خارج می شد ممکن نبود زنده بماند. دکتر برنر جراح این عمل بزرگ بودند و جنین را در داخل رحم مورد جراحی قرار دادند. در حین عمل جراحی جنین دست کوچکش را از شکافی که دکتر ایجاد کرده بود بیرون آورد و انگشت پزشک معالجش را فشرد و عکاس این صحنه ناباورانه را در تاریخ ثبت کرد. دست پسرک کوچکی که برای حس قدرشناسی از رحم بیرون آمد و انگشت دکتر را به خاطر تشکر، فشرد ( منبع اینترنت ) اگر شما بجای من بودید . چه عنوانی برای این مطلب انتخاب میکردید

راز های قرآنی

خیلی چیز جالبی بود باور کن تا اونجایی

 

که می فهمیدم مو های تنم سیخ شده بود

 باور نکردنیه ولی حتما ببینش. 

کشف راز های قرآنی

 
 

مثلث برمودا

مثلث برمودا

 

(مثلث برمودا محلی است وهم‌انگیز که در آن صدها هواپیما و کشتی در هوا و دریا ناپدید شده‌اند. بیش از هزار نفر در این منطقه وحشت گم شده‌اند، بدون اینکه حتی یک جسد یا قطعه پاره‌ای از یک هواپیما یا کشتی مفقود شده ، به جا مانده باشد.)

 

 

زنده زیر آب ، مرده روی آب

زنده زیر آب ، مرده روی آب

اجساد جانوران معمولاً ابتدا زیر آب فرو می‌روند ،‌ولی با گذشت زمان و فساد و تجزیه درون آن گاز لازم برای شناور کردن جسد روی آب فراهم می‌شود و جسد رفته رفته به سطح آب می‌آید.

در هنگام شنا کردن تنها زمانی رو یا زیر آب می‌مانید که دانسته یا ندانسته مقدار هوای داخل ششهایتان را تغییر دهید؛ این امرنشان میدهد که چگالی بدن انسان زنده بسیار به آب نزدیک است و در واقع اندکی بیش از آن است .

پس از مرگ جسد غرق می‌شود و به ته آب می‌رود، آنزیمهاو ارگانیسم داخلی فعالیت تازه خود را آغاز می‌کنند و به تدریج بافتهای نرم بدن را به مایعات و نمکهاو گازها تجزیه می‌کنند . این گازها عمدتاً: سولفید هیدروژن، متان، دی اکسید کربن، آمونیاک و هیدروژن اند و در بدن جمع می‌شوند و چگالی جسد را رفته رفته کم می‌کنند تا جایی که چگالی آن کمتر از آب شود و به روی آب بیاید

 

تمدنی اسرار امیز در زیر زمین

    تمدنی اسرار امیز در زیرزمین       

 

                

 

یک پدیده غیر عادی که آمیخته با روایات عجیب و غریب محلی بود, باعث شد تا توجه دانشمندان روسی را بسوی یک چاه بی انتها در جمهوری" اذربایجان " جلب نماید . دیواره ان چاه نور ابی رنگ مبهمی را انتشار میداد و صداهای عجیب و غریب زوزه یا سوت مانند از داخل ان بگوش میرسید . انطور که دانشمندان پی بردند هیچ چیز غیر عادی در انجا وجود نداشت . تعدادی از محققان تا عمق معینی از چاه پائین رفتند و در همان حال تعدادی نیز شکافها و سوراخ های اطراف ان محل را مورد کاوش قرار دادند – تا ببینند ارتباطی بین انها وجود دارد یا نه, وبیش از انچه انتظار ....

 

برای خواندن مطالب بیشتر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

ادامه مطلب ...

عجایب جهان

 

مشاهده یک سری از نورهای عجیب  باعث شده تا گروهی از محققان تحقیقات خود را برای پرس و جو از شاهدان عینی آغاز کنند تا مشخص شود آیا ما در واقع در حال بررسی توسط تمدنهای فرابشری هستیم یا نه؟

 

دو روز پیش دو نفر که از جاده ای در شهر نوفالک آمریکا میگذشتند شئی مثلثی و سیاه رنگ را مشاهده کردند که از بالای سر آنها در حال پرواز بود ولی موسسه تحقیقات فضایی نورفالک حدث می زند افراد بیشتری شاهد این شئ پرنده بوده اند

 

مشاهده شهود در باره این یوفو

 

یکی از شاهدان این جسم پرنده ناشناس در تماسی که با خبر گذاری اخبار عصر ایالتی داشته مشاهده جسمی غول پیکر و مثلثی شکل را گذارش داده است و فرد دیگری از کارمندان یک شرکت هواپیمایی خصوصی که در برج فرود مشغول به کار بوده وجود جسمی پرنده و ناشناس را در رادار خود به مسئولین ارتش آمریکا  گزارش داده است  یک متخصص پرواز که درخواست کرده هویت او پنهان بماند در حالی که در راه برگشت به خانه از سینما بود متوجه این جسم پرنده در آسمان شد وی اظهار میکند که این شئ به طور قطع یک هواپیمای سری نظامی نمیتواند باشد و او کاملا مطمئن است که وضیت فیزیکی اسن جسم کاملا با قوانین ساخت اشیا پرنده زمینی متفاوت است وی اسن جسم را در ارتفاع پمجاه فوتی سطح زمین به صورت معلق در هوا مشاهده کرده است او اندازه این شئ را بر حسب اندازه درختان اطزاف آن ده متر در شش متر تخمین میزند

 

مشاهده هم زمان در مکانی دیگر

 

درست در زمانی که شئ پرنده در آسمان آریکا مشاهده شد شئ مشابهی در نورسویچ انگلستان چندین بار مشاهده و گزارش شده است سازمان مطالعات یوفو انگلستان از تمامی کسانی که شاهد این شئ بوده اند درخواست کرده که با این سازمان تماس حاصل کنند  آقای تیموتی داف مدیر تحقیقاتی سازمان تحقیقات فضایی انگلستان میگوید احتمالا این اشیائ پرنده که به طور هم زمان در چندین نقطه مشاهده شده اند به طور برنامه ریزی شده در حال انجام مامورینی هستند 


نظر یادتون نره
 

اهرام مصر

 

 

اهرام بنایی که هرگز نمیمیرد

            تاریخچه ساختمان اهرام و بخصوص هرم بزرگ, داستانی دلپذیر و سرشار از شگفتیهاست و این داستان مشروحتر از ان است که بتوان انرا در یک یا دو مطلب جای داد . بنابر این انچه را که با هم مرور خواهیم کرد تنها نکات برجسته ای از این افسانه حیرت انگیز میباشد . در حالیکه تنها سی هرم بزرگ و کوچک در مصر و بسیاری دیگر نیز در سایر نقاط جهان از جمله جنوب افریقا . چین . کوه های هیمالیا . مکزیکو . امریکای مرکزی و فرانسه وجود دارند,دلیل بیشترین توجه دانشمندان . معماران . مهندسان و ریاضیدانان به هرم " خئوپس " این است که از نظر رعایت اصول ریاضی


 
ادامه مطلب ...

اکس تاسی

 

قرص های اکستاسی


اکستاسی چیست؟

 

آیا تا بحال نام اکستاسی را شنیده اید؟ آیا تا به حال در میهمانیهائی موسوم به اکس پارتی شرکت کرده اید؟ احتمالاً در بین دوستان شما کسانی هستند که اسم این ماده را شنیده اند یا آنرا مصرف کرده اند ؟! اکستاسی در قالب قرص های شادی بخش به طاعون خفتۀ عصر ما تبدیل می شود


 


 

ادامه مطلب ...

نفرین فرعون

 

نفرین فرعون-2

توت عنخ آمون ، مانند همه بچه ها شیفته بازی و تفریح بود و شکار و تیر اندازی و قایقرانی بر رود نیل را به امور حکومت و حل کردن مشکلات سلطنت ترجیح می داد . ضعف فرعون کوچک در کشور داری ، سبب قدرت یافتن درباریان و از جمله سردار سپاه او " هورم هب " شد . به این ترتیب ، هنوز مدتی از زمامداری " توت عنخ آمون " نگذشته بود هورم هب با همدستی چند نفر از درباریان نقشه قتل فرعون جوان را کشید تا خود به سلطنت مصر برسد .مصریان باستان معتقد بودند که پس از مرگ ، تا زمانی که جسم آنها سالم باشد ، روحشان نیز زنده خواهد ماند . به همین جهت مردگانشان را مومیایی می کردند تا جنازه پوسیده نشود و روح زنده بماند .
مومیایی کردن مرده ها ، به خصوص  در مورد فرعونهایی که می مُردند ، با دقت کامل انجام می شد و به دست مومیاگر های با تجربه و ماهر صورت می پذیرفت . از طرفی ، هوای خشک و سوزان و بدون هر گونه آلودگی و میکروب داخل مقبره ها ، کمک بسیار موثری بود در جلوگیری از فساد و نابودی جسدهای مومیایی شده و سالم ماندن آنها .
 

 

طبق باورهای مصریان باستان ، مردگان در دنیای دیگر ، زندگی را به نوع دیگر آغاز می کردند و بنابراین ، نیازمند خانه هایی محکم بودند تا در آینده از باد و باران و طغیان رود نیل ویران نشود . همچنین ، برای زندگی در دنیای پس از مرگ نیز باید به قدر کافی وسایل زندگی می داشتند . به همین جهت هر فرعونی که می مرد ، بخشی عظمی  از ثروتش را همراه جسد مومیای شده اش دفن می کردند . در این میان ، فراعنه که در زمان حیات خود زندگی باشکوهی داشتند ، مقبره خود را در دل صخره ها حفر می کردند ، یا به صورت هرم های بزرگی می ساختند . و در اتاق ای درون هرم انواع جواهرات ، لباسهای فاخر ، ظرفهای زرین ، کوزه های شراب و غذا ، اسلحه ، تخت پادشاهی ، ارابه های جنگی ، و حتی قایق مخصوص با هفت پاروی طلایی برای عبورد از رودها و دریاهای آن جهان قرار می دادند تا آسایش و رفاه این جهان را در ان جهان نیز داشته باشند .
امروزه بیشتر اطلاعات ما درباره تمدن مصر باستان ، به دلیل کاوشهایی است که باستانشناسها در مقبره های قدیمی و اهرام مصر و دره سلاطین انجام داده اند . آنها از روی آثار بدست آمده از این مقبره ها و مطالعه آنچه به خط هیروگلیف بر ستونهای قصرها و معبد ها و دیوار مقبره ها نوشته شده است ، توانسته اند به راز و رمز تمدن درخشان مصر باستان پی ببرند .
هیروگلیف خط تصویری مصریان قدیم بود . آنها منظور خود را با ترسیم شکل انسان و حیوان و نباتات و دیگر چیزها بیان می کردند . باستانشناسها تا مدتها قادر نبودند از خط هیروگلیف سر در بیاورند . اما در سال 1799 توسط یکی از سربازان ارتش ناپلئون ( امپراطور فرانسه ) قطعه سنگی در دهانه رود نیل ، واقع در حوالی روستای " روزتا " به دست آمد . بر این قطعه سنگ ، در سه ستون به سه زبان یک مطلب واحد حکاکی شده بود . یکی به به خط معمولی مصریان باستان ، دیگری به خط یونانی و سومی به خط هیروگلیف ( تصویری ) . تاریخ نگارش این سه متن ، سال 195 قبل از میلاد بود .
در سال 1819 ، یعنی بیست سال پس از پیدا شدن " قطعه سنگ روزتا " ، سرانجام کوششهای یک باستانشناس فرانسوی به نام " شمپلیون " به نتیجه رسید و او با مقایسه کردن الفبای سه خط ، موفق شد رمز خط هیروگلیف را کشف کند و مطالب نوشته ده بر روی سنگ روزتا را که در ستایش فرعون مصر بود ، بخواند . از آن پس ، همه سنگ نبشته ها و پاپیروسهای مصر باستان ترجمه شد و پرده از روی تاریخ مصر باستان بر افتاد .
 

 

اما ، باز هم هیچ نشانه ای از فرعون " توت عنخ آمون " به دست نیامد و اثر او در میان آثار بدست آ مده از اهرام یافت نشد . باستانشناسها گمان می کردند که مقبره فرعون " توت عنخ آمون " را نیز همانند دیگر مقبره ها و مکانهای تاریخی مصر ، دزدان یافته و غارت کرده اند و به همین دلیل است که اثری از این فرعون به دست نمی آید .
اما هاوارد کارتر ، باستانشناس انگلیسی اعتقادی جزء این داشت . او معتقد بود که مقبره فرعون توت عنخ آمون ، پس از گذشت قرنها و هزاره ها ، چنان در زیر لایه های شن و ماسه مدفون شده است که دست هیچ انسانی بدان نمی رسد . لرد کارناروون که یک لرد ثروتمند انگلیسی و علاقه مند به آثار باستانی و از جمله دوستان هاوارد کارتر بود نیز همین فکر را داشت .
این دو در سال 1914 شروع به اجرای یک سلسله عملیات شناسایی و باستانشناسی در دره سلاطین ( مصر ) کردند . در این دره ، پیش از ان 26 مقبره از فرعونهای مصر کشف شده بود و دیگر کسی گمان نمی کرد مکانی کشف نشده باقی مانده باشد . گذشته از باستانشناسها ، دزدان آثار باستانی هم وجب به وجب این دره را طی سالها زیر و رو کرده بودند .
آیا فرعون توت عنخ آمون یک افسانه بود ، آیا اصولا در سلسله فرعونهای مصر چنین فرعونی وجود داشته است ؟ مگر نه آنکه به گفته تاریخ و تاریخ نویسان ، جنازه مومیایی شده این فرعون هم طی مراسمی باشکوه در یکی از مقبره های دره سلاطین قرار داده شده بود ؟ در این صورت ، این مقبره کجا بود ؟
در کاوشهای قبل از هاوارد کارتر ، یک جعبه عاج و یک کاسه فلزی یافت شده بود که به هر دوی آنها نام فرعون " توت عنخ آمون نقش بسته بود .
شش فصل از یک کاوش سازمان یافته و همه جانبه گذشت ، بی آنکه مقبره یا حتی نشانی از آن بدست آید . گروه اکتشاف دچار خستگی و نامیدی شدیدی شده بود . اگر وضع به همین منوال می گذشت ، شاید گروه ناچار می شد برای همیشه این فکر را کنار بگذارد و از ادامه کار دست بردارد .
در مرحله ای از اکتشاف ، زمانی که کارگران در عمق 6 متری مشغول کار بودند و با احتیاط تمام لایه لایه خاک را بر می داشتند ، با دیوار آجر چینی شده روبه رو شدند . این کشف گروه را هیجان زده کرد. آیا این همان مدخل مقبره گمشده فرعون نبود که با آجر و ساروج مسدود شده بود ؟

ممنون

با سلام

عزیزان بیننده این وبلاگ در تاریخ ۱۸/۳/۸۷ در ساعت ۵دقیقه بامداد در حال به روز شدن است لطفآ از وبلاگ زیر دیدن فرمایید

parsitel.blogfa.com

ممنونم