۸ روش برای برندسازی کسب و کار

بسیاری از شرکت ها سعی می کنند با ایجاد برند، خود را مطرح سازند. وجود برند سبب می شود تا کسب و کار شما به خوبی شناخته شود. دان ایزینگ یکی از کارآفرینان موفق راهکارهایی را برای بهبود برند شما بیان می کند:
۱٫با تعریف کردن برند خود شروع کنید. محصول یا خدمتی که شما ارائه می دهید و جایگاهی که کسب وکارتان در بازار دارد را مرور کنید و نگرانی های احساسی و عقلایی که مشتریان شما دارند را در نظر داشته باشید. این هویت برند شما است که باید باعث ارتقای کسب وکار شما شود.
۲٫هنگام برندسازی خودتان را در جایگاه مخاطب قرار دهید. هر یک از ما کاراکتر شخصیتی مجزایی داریم که از باورها و ارزش ها و اعتقادهای متمایز از یکدیگر ساخته شده که مشخص می کند ما چه کسی هستیم و با چه کسانی ارتباط داریم.
۳٫مواردی که کسب وکار شما را هدایت می کند...


ادامه مطلب...

۶ راز کارآفرینان موفق که حتما باید بدانید

کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌ و‌ کاری‌های شخصی به عنوان یکی از موضوعات مهم در اقتصاد امروز عنوان می‌شود. در این میان استفاده از دانش کارآفرینان و یافتن دلایل موفقیت آن‌ها برای افرادی که به دنبال تجاری‌سازی ایده‌ی خود می‌گردند اهمیت بالایی دارد. کارآفرینان معمولا به دنیای اطراف خود متفاوت‌تر از بقیه‌ی افراد نگاه می‌کنند. در ادامه با شش راز یک کارآفرین آشنا می‌شویم که در جهان‌بینی وی برای رسیدن به موفقیت مهم به نظر می‌رسند.

۱. اهمیت نیروی انسانی
ایده‌ی یکتا در راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار اهمیت بالایی دارد؛ اگرچه صاحبین استارت‌آپ‌ها همیشه ایده‌هایی ناب ندارند. در این میان افراد موفق به حضور نیروهای خاص در اطراف خود حساس هستند؛ افرادی خاص که توانایی پوشش نقاط ضعف کارآفرین در حوزه‌های مختلف را دارند و او را در پیشبرد اهداف کمک می‌کنند.

۲. هدف نهایی...


ادامه مطلب...

زمان «اُفت فروش» چکار کنیم؟!

اگر کسب و کار کوچک شما حتی برای چند هفته نتواند درآمدی تولید کند، چکار می کنید؟ پاسخ دادن به این سوال برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک سخت است به ویژه اگر در صنایعی کار کنند که فروش آنها در فصول مشخصی از سال دچار کاهش های شدید می شود.

هر کسب و کاری ماه های خوب و ماه های بد دارد اما برخی از کسب و کارها در صنایعی مانند خوراکی و خدمات گردشگری باید به ماه های خوب شان متکی باشند تا بتوانند در مابقی ماه های سال به فعالیت خود ادامه دهند. برای اینکه بتواند چرخه فعلی فروش خود را مدیریت کنید و بر چالش افت فروش غلبه کنید، راهکارهایی در این مقاله آمده است که شما را به خواندن آنها دعوت می کنیم.
۱- بیشتر به فروشندگان پاره وقت یا...


ادامه مطلب...

۲۵ روش افزایش لایک و فالوئر در شبکه‌های اجتماعی

۱. دکمه لایک و به اشتراک‌گذاری (share) صفحه شبکه اجتماعی خود را در وب‌سایتتان بگنجانید
برای اینکه گزینه لایک شبکه اجتماعی‌تان را در وب‌سایت خود قرار دهید، نیازی نیست که برنامه‌نویس ماهری باشید. احتمال دارد شخصی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، یکی از آن چند صد میلیون نفری باشد که در روز وارد حساب شبکه اجتماعی خود شده است و بدین طریق شما یک فالوئر را به آسانی به‌دست آورید.

۲. شبکه‌های اجتماعی خود را با هم همگام کنید
تمام حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف را با انتخاب گزینه integration همگام کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا پستی را که به عنوان مثال در اینستاگرام می‌گذارید، به‌طور همزمان در سایر در سایر شبکه‌ها نیز قرار دهید. بدین شکل زحمت شما کمتر می‌شود و به‌طور مرتب همه شبکه‌های اجتماعی‌تان فعال باقی می‌مانند.

۳. از گراف جست‌وجوی شبکه اجتماعی...


ادامه مطلب...

ثبت بین المللی علائم تجاری

برگرفته از نوآوری و خلاقیت : صاحب علامت تجاری در صورت واجد شرایط بودن می تواند نسبت به ثبت بین المللی علائم تجاری خود بر اساس نظام مادرید اقدام نماید.

شرکت هایی که به تجارت بین المللی مبادرت می نمایند، ممکن مایل باشند علامت تجاریشان در دیگر کشورهای جهان نیز مورد حمایت قرار گیرد. امروزه سیستم متمرکزی وجود دارد که تشریفات مربوط به ثبت علائم تجاری در دیگر کشورها آن را امضاء نموده اند پیش بینی گردیده است. توضیح تمامی دقایق و ظرایف تشریفات مربوط به پروتکل مادرید از حوصله این کتاب خارج است. با این وصف به طور خلاصه  ...


ادامه مطلب ...

ثبت شرکت سهامی خاص در مهریز

چگونگی ثبت شرکت سهامی خاص در مهریز در ۷گام :

اگر خود قصد انجام کلیه امور ثبت شرکتتان را دارید ، به راحتی و در ۷ قدم این کار را انجام دهید:

گام اول : برای راحتی و سهولت کار فرم شماره زیر را دانلود نموده و تکمیل نمایید.

گام دوم : با توجه به فرم بالا نسبت به ثبت سیستمی در سیستم جامع...


ادامه مطلب ...

چگونه از سرگرمی‌هایمان پول دربیاوریم؟

برگرفته از وب سایت خوارزمی: یکی از مزایای داشتن سرگرمی این است که باعث می‌شود به ندرت خسته شوید. داشتن سرگرمی همچنین باعث کاهش استرس شده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای عادت‌های منفی باشد. متاسفانه برخی از سرگرمی‌ها می‌توانند بسیار زمان بر و پرهزینه باشند. به منظور مقابله با این شرایط، بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی برای تبدیل این سرگرمی‌ها به عرصه‌های پردرآمد هستند. اگرچه انجام این کار به آسانی میسر نیست.

این کار به انجام تحقیقات، تعهد زمانی و تمایل فرد برای انجام فعالیت‌های مربوط به توسعه‌ی مهارت‌ها نیاز دارد تا...


ادامه مطلب ...

باید و نبایدهای تبلیغ از طریق آرم آگهی

برگرفته از روزنامه فرصت امروز – نرگس فرجی: آرم آگهی یا نشان آگهی گونه ای از تبلیغات تلویزیونی است که در کنداکتورهای پخش تلویزیونی طی چند سال گذشته برای خودش جایی باز کرده است. آرم آگهی ها این روزها معمولا قبل از زمان پخش اکثر برنامه ها به نمایش گذاشته می شوند. آرم آگهی همان فرصت شش ثانیه ای است که به شرکت های تبلیغاتی داده می شود تا برای یادآوری کمپین ها و تبلیغاتشان به مخاطبان از آنها استفاده کنند؛ فرصتی که مانند تمامی رسانه های تبلیغاتی به هدر می رود و کمتر شرکتی است که از آن به موقع و بجا استفاده کند.

استفاده نکردن از طرح های خلاقانه، تکراری ...


ادامه مطلب ...

ترفندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

برگرفته از وب سایت برسام: این روز ها با افزایش کاربران شبکه های اجتماعی و تاثیر بسیار زیاد این شبکه های در کسب و کار افراد زیادی سراغ بازاریابی به این صورت میروند و از متخصصین و شرکت های موفق در این زمینه بخصوص کمک میگیرند در این مطلب قصد داریم چند قانون مهم که در بازاریابی شبکه های اجتماعی رعایت کنید را بازگو کنیم.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
برای موفقیت در امر بازاریابی شبکه های اجتماعی شما در ابتدا باید قوانینی را یاد بگیرید که زمینه ساز ...


ادامه مطلب ...

تکنیک های ایرانی برای نمره آیلتس

برگرفته از روزنامه هفت صبح – فرید عطارزاده: این روزها تب آیلتس است و بس. با فراگیر شدن رشته های ارشد در ایران و پذیرش راحت تر دانشگاه ها، حالا خیلی ها به فکر این موضوع افتاده اند به جای ادامه تحصیل در ایران به کشورهای اروپایی و آمریکایی بروند که هزینه های تحصیلی در مقطع ارشد و دکترا تفاوت چندانی با داخل کشور ندارد. در طرف دیگر ماجرا هم برخی افراد به دنبال پذیرش برای اقامت هستند. هر دو گروه از این افراد در قدم اول به ظاهر به یک مدرک نیاز دارند: «آیلتس». هر چقدر هم که پولدار باشید، هر چقدر هم که ...


ادامه مطلب ...

چطور جنس‌هایم را به مردم غالب کنم؟!

برگرفته از مجله پنجره خلاقیت:

درایتون برد: هیچ ترفند آنی برای فروش محصولات گران قیمت وجود ندارد. اما همانطور که این مقاله نشان می دهد، اگر از روش صحیح بازاریابی استفاده کنید، می توانید فروش خود را به نحو چشمگیری افزایش دهید. سال ها قبل، یک آگهی تبلیغاتی را برای محصولی با قیمت بسیار بالا ارائه دادم. این محصول ایرباس نام داشت. چقدر روش خودم را تغییر دادم؟ کمتر از چیزی که فکرش را می کنید، من روشم را تغییر دادم. من با پنج ایده کارم را آغاز کردم. باید توضیح می دادم که چطور داشتن دو موتور (به جای سه یا چهار موتور) این محصول را مقرون به صرفه تر کرده است. باید بر استدلال های مخالف غلبه می کردم. بنابراین توضیح دادم که این موتورها به اندازه ای امن هستند که حتی با یک موتور، هواپیما قادر...

ادامه مطلب ...

آشپزخانه کارآفرین ها

برگرفته از ماهنامه دانشمند – مهیار حسنی: ترویج کارآفرینی به عنوان یکی از اجزای توسعه اقتصادی کشورها شناخته می شود و کارآفرین فردی است که برای تحقق رویاهای خود دست به کار شده و متعهد می شود مخاطرات یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی و تقبل کند. تفاوت اساسی میان کارمند و مدیر با کارآفرین در عدم قطعیت است؛ نتیجه تصمیمات کارآفرین با ابهامات و عدم قطعیت های زیادی مواجه است، بنابراین این فرد باید علاوه بر آرمانگرایی در مسیر رسیدن به رویاهای خود، واقع بین نیز باشد. کارآفرین در ابتدای راه باید زمان زیادی را صرف کار خود کند، بنابراین باید انگیزه و اشتیاق کافی داشته باشد.

علاوه بر انگیزه، داشتن تجربه و مهارت کافی نیز برای کارآفرین شدن لازم است درواقع برای این کار نیاز به نبوغ و خلاقیت های خارق العاده نیست، اما فرد برای ورود به هر بازاری باید در آن خبره باشد، یعنی باید بازار و فناوری های موجود در آن را بشناسد و ....

ادامه مطلب ......

دلایل ابطال ثبت علامت

۱- عدم استفاده از علامت تجاری
علامتی که در بریتانیا (یا در مورد علامت تجاری جامعه اروپایی، در کشورهای اتحادیه اروپا) به مدت پنج سال مورد استفاده قرار نگرفته باشد قابل ابطال خواهد بود. منطق این قاعده، کاهش تعداد علامت تجاری و در نتیجه کاهش تعارض میان آنها است. این ففرصت فقط از تاریخی که علامت عملا وارد دفتر ثبت برند می گردد آغاز خواهد شد. از آن جا که مدتی طول خواهد کشید (در حدود نه ماه برای علامت بریتانیایی و دو سال برای علامت جامعه اروپایی) تا درخواست به جریان بیافتد، در عمل، دارنده علامت از تاریخ درخواست، مدت زمان طولانی برای استفاده از آن خواهد داشت. هنگامی که علامت به دلیل عدم استفاده مورد اعتراض واقع می شود، برای اثبات اینکه دارنده علامت تجاری، در مدت مقرر از آن استفاده نموده استبر عهده خود او خواهد بود استفاده به عمل آمده بایستی در بر دارنده تعدادی از شرایط لازم باشد. نخست اینکه بایستی توسط خود مالک یا با رضایت او انجام گرفته باشد. بنابراین استفاده از علامت، تنها توسط شخص مجاز، ملاک عمل خواهد بود.

دوم اینکه استفاده به عمل آمده بایستی در ارتباط با کالاها و خدمات موضوع ثبت علامت تجاری باشد. در صورتی که کالاها یا خدمات مربوطه به نحو موسع تعریف شده باشد، ممکن است تحقیق و کاوش عمیق تری نسبت به مشخصات، ضروری گردد تا دقیقا معلوم شود علامت برای چه چیز هایی مورد استفاده قرار گرفته و در نتیجه بتوان به مشخصات قابل قبولی از کالاها یا خدمات در ارتباط با استفاده به عمل آمده دست یافت.
ادامه عدم استفاده از علامت تجاری

۲- علامت در زمینه تجاری مربوطه تبدیل به یک نام متداول شده باشد
در صورتی که دارنده، با فعالیت یا عدم


ادامه مطلب ........