عجایبی که فقط در ایران می توان دید!

 

رسـول خـدا (ص ) فـرمـود: هـرکـس چـهـار آیـه از اول سـوره بـقـره و آیة الکرسى و دو آیه بعد از آن (یعنى آیه هاى (((لا اکراه فى الدین ....))) و آیه : (((اللّه ولى الذین آمنوا....)))) و سه آیه آخر سوره بقره را بخواند در جان و مالش بدى نبیند و هیچ شیطانى باو نزدیک نشود، و قرآن را فراموش نکند. 

 

عجایبی که فقط در ایران می توان دید!

عجایبی که فقط در ایران می توان دید

ادامه مطلب ...

اعتقادات و نمادهای فراماسونری

  حـضـرت بـاقـر (ع ) فـرمود: هرکس سوره انا انزلنا فى لیلة القدر))) را بخواند و آوازش را (هـنـگـام خـوانـدن آن ) بـلنـد کـند مانند کسى است که شمشیر در راه خدا کشیده ، و هرکس آنرا بخواند باندازه هزار گناه از گناهانش آمرزیده شود.

 

اعتقادات و نمادهای فراماسونری

 

 اعتقادات و نمادهای فراماسونری: مایکل هاوارد، مورخ آمریکایی می‌نویسد: «چرا مسیحیت منتقد فراماسونری است؟ پاسخ این سؤال در اسرار(الحادی) فراماسونری نهفته است. اگر این اسرار در دسترس عموم قرار گیرد برای کسانی که از فلسفه آن مطلع نیستند قابل درک نخواهد بود. در حقیقت احتمال این که بسیاری از اعضای لژها نیز معنای این اسرار را درک کنند پائین است. در میان کسانی که به درجات بالای سازمان رسیده‌اند، ماسون‌هایی وجود دارند که خود را وارثان سنت کهن و متعلق به دوران پیش از میلاد می‌دانند که از اعصار پیشین به تواتر به آنها منتقل شده است. ماسون‌های عالی‌رتبه دانش خاص خود را از سایر اعضا مخفی نگه می‌دارند». ماسون اعظم، نکدت اجران می‌نویسد:

ادامه مطلب ...

اگر رییس جمهور بودید چکار میکردید؟(۲)

 

مهمانت را گرامی بدار گرچه کوچک باشد و برای پدرت و آموزگارت از جا برخیز اگر چه امیر باشی 

   امام علی علیه السلام 

 

اگر من رییس جمهور شدم در اولین سخنرانی خودم از صلح و گسترش روابط و دوستی با همه و محکوم کردن هر عملی که این هدف را مخدوش میکرد سخن میگفتم و بر خلاف آقای احمدی نژاد هرگز اولین سخنانم محکوم کردن کشوری بزرگتر و قدرتمند تر از خودم نبود.  

بسیار مشهود بود که اولین اشتباه آقای احمدی نژاد توهین به کشورهای غربی و در راس ان آمریکا بود که آن کشور را تروریست خواند و واقعه 11 سبتامبر را واقعه ای ساختگی نامید و همچنین بدون هیچ پروایی اسراییل را به نابودی تهدید کرد.  

ادامه مطلب ...

15 عاملی که باعث عدم پیشرفت و تیره روزی ملت ها می شود

حـضـرت بـاقـر عـلیـه السـلام فـرمـود: کـسـیـکـه در کـمـک کـردن بـه بـرادر مـسـلمـانـش بـخـل ورزد و از اقـدام در انـجـام حـاجـتـش دریـغ کـنـد گـرفـتـار بکمل کسى شود که در آن کمک گناهکار (خدا) شود و مزدى هم نبرد.

  پیشرفت و ترقی همه ملت ها جدا از نوع حکومت و ساختار سیاسی، رابطه مستقیمی به نوع فرهنگ، خصوصیات فردی و گروهی مردم دارد. وجود برخی خصایص منفی و نابهنجار در بین انسانها بطور غیر قابل انکاری میتواند در مسیر رشد و پیشرفت جوامع تاثیری شگرف برجای بگذارد. این ویژگی های منفی با نهادینه شدن در فرهنگ و زندگی روزانه موانع بزرگی بر سر راه تغییرات مثبت اجتماعی و سیاسی بر جای میگذارند. صفاتی که عمدتاً ارتباطی به نوع حکومت نداشته و معمولاً ریشه در تربیت، شخصیت و اعتقادات مردم دارد. در ادامه به مجموعه ای از این فاکتورها اشاره میکنیم:

1-دروغگویی

نبود صداقت در گفتار و کردار باعث بوجود آمدن حس بی اعتمادی بین انسانها در زمینه های

ادامه مطلب ...

صندوق بین المللی پول: ایران 2013 هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا

 شهید هفتاد تن از بستگان خود را شفاعت میکند 

پیامبر اکرم(ص)

 

 صندوق بین المللی پول اعلام کرد ایران تا سال 2013 با یک پله صعود در رتبه بندی جهانی در جایگاه هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا قرار می گیرد.
  
 
به گزارش فارس صندوق بین المللی پول در پیش بینی خود از اوضاع اقتصادی کشورهای مختلف جهان تا سال 2013 اعلام کرد ایران با یک پله صعود در این سال در جایگاه هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا قرار می گیرد.

ادامه مطلب ...

۵ انسان بزرگ

از یحیى ازرق حدیث شده که گفت : حضرت ابوالحسن (موسى بن جعفر) علیه السلام بمن فرمود: هر که پشت سر مردى چیزى را گوید که در اوست و مردم میدانند که آنچیز در اوست غـیبت کرده او را نکرده ، و هر که پشت سر کسى چیزیرا گوید که در اوست ولى مردم نمى دانـنـد غـیـبـتش کرده ، و هر که پشت سر کسى چیزى گوید که در او نیست به او بهتان زده است

  بازتاب: مسابقات پارالمپیک لندن جریان دارد و در آن علاوه بر رویدادهای ورزشی که جذابیت خاص خود را دارند، می توان با ورزشکارانی آشنا شد که سختی ها و محدودیت های ناشی از معلولیت برای آنها بی معناست. این آشنایی می تواند به زندگی ما روح تازه ای ببخشد.

مت استاتزمن Matt Stutzman ورزشکار 29 ساله آمریکایی که بدون داشتن دست، در رقابتهای تیر و کمان به کمک پاهای خود شرکت کرده است

با 5 ابر انسان با اراده آشنا شوید +عکس

ادامه مطلب ...

عجیب‌ترین نشانه های هوش بالا

 مومن سکوت میکند تا سالم بماند و سخن میگوید تا سود ببرد 

امام سجاد (ع) 

 

عجیب‌ترین نشانه های هوش بالا

هوش یک قابلیت است که خدا به هر اندازه ای در افراد قرار داده است و البته این میزان یکسان نیست و ممکن است برخی از این نعمت الهی بیشتر برخوردار باشند.

فراد باهوش در جایگاه خاصی در میان مردم هستند و همیشه مورد احترام قرار می گیرند و غالبا افراد موفقی در زندگی هستند. دانشمندان تا به حال افراد باهوشی را مورد بررسی قرار داده اند که در میان به یکسری نکات خاص دست پیدا کرده اند که در این افراد باهوش یکسان است:

چپ دست ها

ادامه مطلب ...

اگر رییس جمهور بودید چکار میکردید؟

 حـضـرت صـادق عـلیه السلام فرمود: قرآن عهد خداوند و فرمان او است بر خلقش پس سـزاوار اسـت بـراى شـخص ‍ مسلمان که در این عهد و فرمان خدا نظر افکند و روزى پنجاه آیه از آن بخواند

 

با توجه به اوضاع و احوال کشور یا بهتره بگیم به خاطر اوضاع و احوال سیاسی و اقتصادی کشور مردم همه به اتفاق یک سیاست مدار تمام عیار شدند.کمتر محفلی را میتوان دید که موضوع آن به مسائل سیاسی مربوط نباشد یا اتمام این محافل موضعگیری سیاسی نباشد.در این چند ساله مردم بیشتر به اهمیت مدیریت جامعه پی برده اند.اگر یک نگاه گذرا از تاریخ داشته باشیم میبینیم که قبل از انقلاب مردم زیاد به امور سیاسی توجهی نداشتند و انقلاب هم به خاطر اوضاع بد اقتصادی بود که حکومت شاه برای اکثر مردم (که کشاورزان تازه زمین دار شده بودند)درست کرده بود و مردم در پی اصلاحات بودند.بعد از انقلاب هم مردم فقط هنگام انتخابات مواضع سیاسی خود را اعلام میکرند که اکثرا همان مواضع حکومت بود(به جز یک مورد انتخاب خاتمی).این بی توجهی تا دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ادامه داشت.از اول انقلاب تا سال ۱۳۸۴ کشور روند رشد اقتصادی را میگذراند تا انتخاب آقای محمود احمدی نژاد که برنامه های تک محوری ایشان موجب اوضاع بد اقتصادی شد.علاوه بر اینها اظهار نظرات و انتقادات ناموجه احمدی نژاد در مورد غرب و وقایع آن موجی از تحریم ها را به بهانه موضوع هسته ای علیه ایران روانه کرد.مردم ایران که  قبلا هم تحریم های اسمی و غیر کامل آمریکا را تجربه کرده بودند اینک مقابل کوهی از تحریم های کامل و واقعی قرار گرفتند و همین مردم که تا قبل از انتخاب احمدی نژاد روند رو به رشد کشور را خود به خود و بدون دخالت فرد خاصی میدیدند مجاب شدند که مدیریت کلان اقتصادی و سیاسی کشور یک موجود کاملا واقعی هست که سپردن آن به افراد نالایق مسائلی را به بار می آورد که الآن در کشور مشهود است. 

این خلاصه فرآیندی بود که موجب بیش از پیش سیاسی شدن افراد شد. 

من این پست یا بهتر بگویم این سرفصل را باز کردم تا هم مسائل نابخردانه دولت را شرح و نگاه انتقادی به آن داشته باشم و هم راهکار صحیح آن را (در صورت موجود بودن)ذکر کرده و در مورد آن مفصلا شرح دهم و البته منصفانه هست که اگر مسائل مثبتی در این دولت دیدم را بازگو کنم. 

 

با تشکر

چند موضوع جالب در مورد امام حسین

یکی از مسائل بسیار خواندنی که در کشمکش حرکت و قیام امام حسین(ع) به وقوع پیوسته معجزاتی است که از حضرت سیدالشهدا (ع) بسیار دیده شده ، خواه زمان حرکت از مدینه خواه حتی پس از شهادت!

حضرت سیدالشهدا(ع) که از هر نظر به شهادت خود آگاه بودند و هنگامی که می‌خواستند از مدینه حرکت کنند، ام سلمه همسر پیامبر(ص) به خدمت ایشان رسید و عرض کرد: ای نور دیده من، مرا اندوهناک مکن در بیرون رفتن از مدینه بسوی عراق، چون من از جدت رسول خدا(ص) شنیدم که می‌فرمودند: فرزند دلبند من حسین، در عراق، در زمینی که آنرا کربلا می‌گویند به تیغ ظلم و جفا کشته می‌شود.

ادامه مطلب ...

اسرار و برکات ۵۰ کلمه ویژه

مدیرگروه تفسیر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: «آیة الکرسی» دارای 50 کلمه است که در هر کلمه  آن برکتی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین اشرفی» مدیرگروه تفسیر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در رابطه با ویژگی خاص «آیةالکرسی» مبنی بر «غرر الآیات» بودن عنوان کرد: «غرر» جمع غرّه و به معنای درخشندگی و برجستگی است که معمولا در لغت نیز به سفیدی موجود در پیشانی گاو و یا گوساله به دلیل دورنمای خاص آن، غره گفته می شود.

وی اظهار داشت: هر آیه ای از آیات قرآن، شأن و منزلت خاص خودش را دارد که با این شأن و جلالت از دیگر آیات ممتاز می شود اما برخی آیات، درخشش، برجستگی، نقش کلیدی و زیربنایی ویژه ای دارد از این رو به آیاتی که این درخشندگی و این برجستگی را دارد غرر آیات گفته می شود.

ادامه مطلب ...

نکته ای جالب در مورد اشغال سفارت آمریکا در ایران

 پیوند میان برادران (دینى ) آنگاه که پیش هم هستند دیدار همدیگر است ، و در مسافرت نامه نوشتن بیکدیگر. 

حـضـرت صادق (ع )

 

 

مصاحبه عباس امیرانتظام با روزنامه جامعه 

 

وی در مصاحبه با روزنامه جامعه (توسط ابراهیم نبوی) که ۷، ۸، و ۹ اردیبهشت ۷۷ منتشر شد در باره اتهام جاسوسی آمریکا می‌گوید:

در نوزده سال (از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۷۷) گذشته منتظر چنین فرصتی بودم که این سؤال در داخل کشور از من پرسیده شود و من بتوانم مسائل را به اطلاع هموطنانم برسانم. شما اطلاع دارید که در دولت موقت من معاون نخست وزیر، سخنگوی دولت و مسئول مذاکره و مکاتبه با تمام سفارتخانه‌ها در داخل کشور بودم، از جمله آمریکا؛ و ما با آمریکا بیشترین قراردادها را داشتیم، چیزی
ادامه مطلب ...