جان فوربز نش

مـحـمـد بـن عـبـداللّه گـویـد: بـه حـضـرت صـادق (ع ) عرضکردم : قرآن را در یک شب بخوانم ؟ فرمود: خوش ندارم که در کمتر از یک ماه بخوانى  

 

جان فوربز نش  (زاده ۱۳ ژوئن ۱۹۲۸) ریاضیدان نابغه و برجستهٔ آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد است که در سنین جوانی به بیماری روان‌گسیختگی (اسکیزوفرنی) از نوع پارانوید مبتلا شد. 

 

جان نش صداهایی غیرواقعی را می‌شنید که او را از خطراتی موهوم حذر می‌دادند و وادارش می‌کردند کارهایی برخلاف خواسته‌اش انجام بدهد. رفته رفته بر شدت توهمات او افزوده شد و زندگی‌اش در آستانه فروپاشی قرار گرفت. کرسی استادی خود را در دانشگاه از دست داد و بالاخره در بیمارستان بستری شد ولی در این دوران همسرش کنار او بود و به او بسیار کمک کرد.

پزشکان بیماری‌اش را نوعی اسکیزوفرنی هذیانی(پارانوید) تشخیص دادند که با افسرگی خفیف و کاهش اعتماد به نفس همراه شده بود.

ادامه مطلب ...

چند مورد جالب در مورد بی بی سی فارسی

خداى تبارک و تعالى ثوابى را که بر حسن خلق بنده میدهد مانند ثواب کسى است که هر صبح و شام در راه خدا جهاد کند 

امام صادق علیه السلام 

 


با سلام خدمت شما دوستان عزیز توی این قسمت قصد دارم چند نکته جالب را که از بی بی سی فارسی پیدا کردم بهتون بگم:


  1. اول در مورد مردم خودمون هست.اونها به خاطر سر در آوردن از مسایل ریز سیاسی و نبودن رسانه کاملا آزاد در ایران خیلی طرفدارش هستند و جالب تر اینکه همه این شبکه رو میبینن و روز بعد در محل یا یا یک جمعی قشنگ مو به مو تفسیرش میکنن.البته تفسیر به رای. هرطوری خودشون خواستند تفسیرش میکنن.تکه کلام مردم ما بعد از تفسیر های سیاسی این چند کلمه هست:((گفت که - اعلام کرد که))حتما شنیدید نه؟
  2. خود بی بی سی لابه لای حرفاش یک تاکتیک هایی را که بار میبره که کاملا ذهن مخاطب را به سمت اهداف سیاسی انگلیس یا روباه پیر هدایت میکنه مثلا در مورد همین فیلم توهین به پیامبر طوری تفسیر کرد که در مرتبه آخر حق به آمریکا داده شد و اصلا اونا آمریکا و حتی سازندگان فیلم را محکوم نکردند که هیچ به نوعی از سام باسیل و دیگر سازندگانش حمایت کردند
  3. در مورد سلمان رشدی و شاهین نجفی طوری خبر گفتند که این افراد را مظلوم ترین افراد دنیا به تصویر در آوردند.

و مواردی دیگر که باید کاملتر توضیح بدم

نتیجه اینکه به علت نبودن رسانه آزاد در ایران و سانسور رسانه ای و آراستگی بسیار زیاد شبکه های فارسی خارجی مثل بی بی سی مردم هر روز بیشتر مجذوب آنها شده در حالی که از محتوا و اهداف این شبکه ها کاملا بی خبرند و متاسفانه ناخواسته بسیار بسیار از این شبکه ها تاثیر منفی میپذیرند.مثل همین جا انداختن اندیشه نفی قصاص و حدود الهی

10 جمله از 10 شخصیت معروف و ثروتمند

رسـول خـدا (ص ) فـرمـود: هـرکـس چـهـار آیـه از اول سـوره بـقـره و آیة الکرسى و دو آیه بعد از آن (یعنى آیه هاى (((لا اکراه فى الدین ....))) و آیه : (((اللّه ولى الذین آمنوا....)))) و سه آیه آخر سوره بقره را بخواند در جان و مالش بدى نبیند و هیچ شیطانى باو نزدیک نشود، و قرآن را فراموش نکند. 

 

 

افراد مشهور و پولدار هر یک داستان های جالبی برای خود دارند و خواندن سرگذشت هر یک از آنها می تواند راهگشای خوبی برای آنان که انگیزه موفقیت دارند، باشند.

فرقی نمی کند اپرا وینفری باشی یا پیر امیدیار! مهم این است که بخواهی موفق شوی و خسته و درمانده نشوی در این راه سخت، اگر هم شدی دوباره خودت، خودت را شارژ کنی و ادامه راه ...

در این راه البته شنیدن حرف های کسانی که موفق شده اند و درس گرفتن از تجربه آنها چون چشمه آب جوشانی است در بیابان.

در این گزارش 10 جمله از 10 شخصیت مشهور و پولدار دنیا را عینا برای شما نقل می کنیم، بقیه اش دیگر با خودتان:

ادامه مطلب ...

آخرین قیمت خودروها در بازار/ جدول

 

پیوند میان برادران (دینى ) آنگاه که پیش هم هستند دیدار همدیگر است ، و در مسافرت نامه نوشتن بیکدیگر. 

حـضـرت صادق (ع )

 

 

پارس سال (نمایندگی/ تومان)۲۰,۴۸۱,۰۰۰(%۰) ۰۲۰,۴۸۱,۰۰۰۲۰,۴۸۱,۰۰۰

405 ( نمایندگی/ تومان)۱۶,۰۰۰,۰۰۰(%۰) ۰۱۶,۰۰۰,۰۰۰۱۶,۰۰۰,۰۰۰

207 دنده اتوماتیک ( بازار/ تومان)۳۶,۰۰۰,۰۰۰(%۰) ۰۳۶,۰۰۰,۰۰۰۳۶,۰۰۰,۰۰۰

207 دنده اتوماتیک (نمایندگی/ تومان)۲۲,۷۶۱,۰۰۰(%۰) ۰۲۲,۷۶۱,۰۰۰۲۲,۷۶۱,۰۰۰

206 صندوق دار V20 ( بازار/ تومان)۲۱,۰۰۰,۰۰۰(%۰) ۰۲۱,۰۰۰,۰۰۰۲۱,۰۰۰,۰۰۰

206 صندوق دار V20 ( نمایندگی/ تومان)۱۴,۵۶۹,۰۰۰(%۰) ۰۱۴,۵۶۹,۰۰۰۱۴,۵۶۹,۰۰۰

ادامه مطلب ...

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

 به برادرت وعده ای نده که وفای به آن در توان تو نباشد 

امام صادق علیه السلام

 در طراحی و ساخت مجتمع مسکونی نیاوران که حاصل ذوق و هنر مهندس معمار خوش ذوق ایرانی آقای محمد رضا نیکبخت می باشد، حتی یک درخت هم قطع نشده است. طراحی این مجتمع به گونه ای بوده که به محیط طبیعی اولیه ی خود آسیبی نزده و زندگی شهری با کمترین صدمه به محیط طبیعی پیرامون خود وصل شده است.

شگفت انگیزترین ساختمان ایرانی در نیاوران!

ادامه مطلب ...

تاریخ اقتصاد ایرن در دوران معاصر

امـام صـادق عـلیـه السـلام فـرمـود: هـمینکه مؤ من برادر (دینى ) خود را تهمت زند ایمان از دلش زدوده شود، چون نمک در آب .



در آستانه جنگ جهانی اول



اقتصاد ایران در سراسر دوره انقلاب مشروطه و پس از آن، همواره با الگوی بسیار نامتعادل از توزیع ثروت و درآمد مواجه بوده‌است و تقریباً همیشه قشر عظیم جمعیت کشور در فقر و محرومیت به سر برده و تنها طبقات محدودی در رفاه و آسایش مالی زیسته‌اند.

آن دوران، زمان چالش‌های نامنظم و گاه خصمانه ناشی از تنشهای داخلی و مداخلات خارجی به شمار می‌رفت که اوج آن منازعات گسترده در زمینه اصلاحات مورگان شوستر و اولتیماتوم روسیه به ایران ۱۲۹۰خ/ ۱۹۱۱م. روسیه تزاری به ایران بود.

در نتیجه ایران نه فقر فراگیرش نسبت به گذشته کاهش یافت و نه کارگزارانی کارکشته و دلسوز داشت تا برنامه و بودجه‌ای برای اصلاح ساختار بغرنج اجتماعی و اقتصادی کشور تنظیم کنند. به علاوه اینک بیش از

ادامه مطلب ...

ایرانیان در کدام کشورها نیاز به ویزا ندارند

  روزگار بدن ها را فرسوده و آرزو ها را تجدید و مرگ را نزدیک ساخته و امیدواری ها را دور میسازد


امام علی (ع)


 

مسافران با گذرنامه ی ایرانی به ٢۵ کشور جهان می توانند بدون روادید سفر کنند. ورود به ١٨ کشور نیز با صدور روادید در فرودگاه یا مرز زمینی آن ها امکان پذیر است.

به گزارش سه نسل به نقل از البرز، لیست این کشورها به تفکیک پنج قاره در زیر مشاهده می شود.

آفریقا

بدون نیاز به ویزا:

جمهوری دموکراتیک کنگو

ادامه مطلب ...

آثار و عواقب منفی حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران

 پیوند میان برادران (دینى ) آنگاه که پیش هم هستند دیدار همدیگر است ، و در مسافرت نامه نوشتن بیکدیگر. 

حـضـرت صادق (ع )

 

به گزارش فارس، "آری شاویت" خبرنگار ارشد و عضو هیات دبیران روزنامه صهیونیستی هاآرتص در یادداشتی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، آثار و عواقب منفی حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران را برشمرد و عنوان کرد چنین اقدامی منجر به ایجاد بحرانی بزرگ در عصر پس از جنگ سرد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تبادل آتش میان ایران و اسرائیل، خاورمیانه را به لرزه درخواهد آورد، افزود که این موضوع موجب تنش در میان

ادامه مطلب ...

عملیات شمشیر سوزان (حمله به اوسیراک) -عملیات اوسیراک

 حـضـرت صـادق (ع ) فـرمـود: دو نـفـر مـرد بـر حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام وارد شـدنـد پس آنحضرت براى هر کدام از آنها توشکى انداخت ، یکى از آندو روى آن نشست و دیگرى خوددارى کرد، امیرالمؤ منین باو فرمود: بر آن بنشین زیرا از پذیرفتن احترام خود دارى نـکـنـد جز الاغ ، سپس فرمود: رسولخدا (ص ) فرموده : هرگاه بزرگوار قومى بر شما رسید او را گرامى دارید.

 

عملیات شمشیر سوزان (حمله به اوسیراک) یکی از تاثیرگذارترین و سرنوشت سازترین عملیاتها در جهت کاهش زمان جنگ ایران و عراق می‌باشد که توسط نیروی هوایی ایران در تاریخ ۸ مهر ۱۳۵۹ ( ۳۰ سپتامبر ۱۹۸۰) سازماندهی و اجرا شده‌است. در طی این عملیات جنگنده‌های اف-۴ ایران با نفوذ به عمق خاک عراق تاسیسات اتمی اوسیراک را که در شرف تکمیل و دریافت سوخت بود بمباران کردند. سه ماه بعد دومین حمله به این تاسیسات توسط نیروهای هوایی اسرائیل انجام شد که این بمباران به انهدام کامل نیروگاه انجامید. هیچگاه مشخص نگردید برنامه‌ریزی ایران از این حمله دقیقاً چه بوده است. ممکن بوده است این حمله مقدمه‌ای برای حمله وسیعتر و نهایی به این تاسیسات بوده باشد و یا صرفاً حمله‌ای با برای نشان‌دادن قدرت عملیات هوایی نیروهای رزمی ایران 

 

اهمیت هدف

ادامه مطلب ...

ماهواره-بهترین تصاویر ماهواره ای لندست در طول تاریخ

هر که پیش از سلام کردن آغاز بسخن کند پاسخش را نگوئید، و فرمود: پیش از سخن گفتن بسلام کردن آغاز گفتار کنید، و هر که پیش از سلام کردن آغاز سخن کرد پاسخش ندهید.  

 در طول 40 سال اخیر لندست طولانی ترین و بزرگ ترین پروژه عکسبرداری از کره زمین بوده و عکس های ماهواره ای بسیار جالب و متنوعی را ارائه کرده است. ماهواره های لندست مرتبا در اطراف کره زمین می چرخند و با استفاده از ابزارهای ویژه خود از سطح آن عکس می گیرند. عکس های لندست علاوه بر ارزش علمی که دارند، گاهی از زیبایی خیره کننده ای نیز برخوردار هستند.

در اینجا بعضی از بهترین عکس های ماهواره لندست را به شما معرفی می کنیم.

ادامه مطلب ...

علمی تاریخی-قدیمی ترین موجود زنده جهان

 حضرت صادق (ع ) فرمود:اگر سوره حمد هفتاد بار بر مرده اى خوانده شود و روح به تن او باز گردد شگفت نیست .

 

دانشمندان اخیرا دریافته اند که کلونی های گیاهان دریایی ممکن است از گروه موجودات زنده کهن غول پیکر با قابلیت گستردگی تا حدود ۱۶ کیلومتر تشکیل شده باشند که از سن بیش از ده ها هزار سال برخوردارند.

به گزارش سه نسل به نقل از ایسنا، گیاه مورد نظر Posidonia oceanica نام داشته که از طریق گل دادن یا تولید کلونهایی از خود تکثیر می شود. این امر می تواند به ظهور موجوداتی منجر شود که بسیار بزرگ و کهن هستند.

این موجودات کلونال احتمالا قدیمی ترین و بزرگترین نمونه های حیات در جهان هستند. این در

ادامه مطلب ...

ترسناک ترین کویر دنیا در ایران؛ محل زندگی جن و شیطان

 رسول خدا (ص ) فرموده : هر که سوره الهیکم التکاثر را هنگام خوابیدن بخواند از فتنه قبر محفوظ بماند. 

 

تا به حال چیزی از کویر ترسناکی که مردم محلی ادعا می کنند محل زندگی ارواح و اجنه است و هر انسانی از آنجا عبور کند گرفتار ارواح شده و زنده نمی ماند شنیده اید؟ شاید این اعتقاد قدیمی ها به این دلیل باشد که در گذشته افرادی بدون در نظر گرفتن شرایط سخت سفر به این کویر راهی آن شده اند و هرگز بازنگشته اند.

کویر« ریگ جن» از صعب العبورترین نواحی دنیا، منطقه کویری و پر از تپه های شنی و باتلاق های

ادامه مطلب ...

گران قیمت ترین گل جهان

 حضرت صادق (ع ) فرمود:هـر کـه ایـمـان بـخـدا و روز جـزا دارد خـوانـدن قـل هـو اللّه احـد را دنـبـال هر نماز واجب از دست ندهد، زیرا هرکس آنرا بخواند خداوند خیر دنیا و آخرت را براى او فراهم کند و او را و پدرش و مادرش را و هر که از آندو متولد شده بیامرزد. 

 

گل همیشه هدیه ای رومانتیک، مایه آرامش و لذت چشم و بویایی و سمبل لوکس بودن است. زیبایی ظریف و شکننده آنها می تواند به خوبی با تراژدی و عشق همراهی کند.

 به نقل از آسیا ، گل ها با عظمت و افتخار سخاوتمندانه خود رو به زوال می روند و فقط چند روز عمر می کنند.

ادامه مطلب ...

طنز-تفاوت دختران و پسران

 حـضـرت بـاقـر (ع ) فـرمود: هرکس سوره انا انزلنا فى لیلة القدر))) را بخواند و آوازش را (هـنـگـام خـوانـدن آن ) بـلنـد کـند مانند کسى است که شمشیر در راه خدا کشیده ، و هرکس آنرا بخواند باندازه هزار گناه از گناهانش آمرزیده شود.

 

 ۱- دختر ها خیلی دوست دارند جای پسر ها باشند اما پسر ها اصلاً دوست ندارند جای دختر ها باشند.

2- اگر یه دختر 1 مشکل غیر قابل حل داشته باشه از خونه فرار میکنه اما یه پسر اگر 1 مشکل غیر قابل حل داشته باشه اعضای خانواده اش رو از خونه فراری میده!

3- یه دختر اگر دو تا مشکل غیر قابل حل داشته باشه خودکشی میکنه اما یه پسر اگر دو تا مشکل غیر قابل حل داشته باشه اعضای خانواده اش رو میکشه.

4- یه پسر اگر 3 تا مشکل غیر قابل حل داشته

ادامه مطلب ...

داستانک زیبا؛ ثروتمند واقعی کیست؟!

وقتی به باجه بلیط فروشی رسیدند، متصدی باجه از پدر خانواده پرسید: چند عدد بلیط می خواهید؟پدر خانواده جواب داد: لطفاً شش بلیط برای بچه ها و دو بلیط برای بزرگسالان. متصدی باجه، قیمت بلیط ها را اعلام کرد .

پدر به باجه نزدیکتر شد و به آرامی از فروشنده بلیط پرسید: ببخشید، گفتید چه قدر؟!متصدی باجه دوباره قیمت بلیط ها را تکرار کرد. ناگهان رنگ صورت مرد تغییر کرد و نگاهی به همسرش انداخت .

ادامه مطلب ...

تصاویر طنز-غلط نامه کدخدا!

حضرت صادق (ع ) فرمود: چون خداى عزوجل بـایـن آیـات (کـه در آخـر حـدیـث بـیـایـد) فرمان داد که بزمین فرود آیند، آنها بعرش در آویـخـتـنـد و گـفـتند: پروردگارا بکجا ما را فرو مى فرستى ؟ بسوى خطا کاران و گنه کـاران ؟ پـس خـداى عـزوجـل بـآنـهـا فـرمـود: فـرود شـویـد کـه بـعـزت و جلال خودم سوگند که هیچ کس از آل محمد (علیهم السلام ) و شیعیان آنها شما را در هر روز دنـبال نماز واجبش نخواند جز اینکه بنظر مخصوصى در هر روز هفتاد بار باو نظر کنم و در هـر نـظـر هـفتاد حاجت او را بر آورم ، و او را بآنچه گناه دارد بپذیرم و آن آیات عبارت اسـت از ام الکتاب (یعنى سوره مبارکه حمد) و آیه : (((شهد اللّه نه لا اله الا هو و الملائکة و اولوالعـلم ))) (سـوره عـمـران آیـه 18) و آیـة الکـرسـى ، و آیـه مـلک (قل اللهم ما لک الملک .... آیه 26 از سوره آل عمران ).
 

غلط نامه کدخدا!

غلط نامه کدخدا! (8)

سی نفر از نیروی دریای روسیه = سیروس قایقران!

ادامه مطلب ...

عجایب دوستی-زنان دوست های خوبی نیستند!

 مـحـمـد بـن عـبـداللّه گـویـد: بـه حـضـرت صـادق (ع ) عرضکردم : قرآن را در یک شب بخوانم ؟ فرمود: خوش ندارم که در کمتر از یک ماه بخوانى

 

در واقع خانومها دوستان خوبی نیستن و واسه همین به همه، چه آقا و چه خانوم

توصیه می کنم که دوستاتون رو منحصرا از بین آقایون انتخاب کنید !!

خب مسلمه که همه می پرسن چرا ؟!

با یک مثال ساده توضیح می دهم :

آقا و خانومی که چند وقتی بود باهم ازدواج کرده بودن پس از مدتی اتفاقات جالبی

ادامه مطلب ...

ضد دختر-اس ام اس حالگیری دختران

 عـبـداللّه بـن سـلیـمـان گـویـد: از حـضـرت صـادق (ع ) پـرسـیـدم از گـفـتـار خـداى عزوجل (که فرماید:) (((و رتل القرآن ترتیلا))) فرمود: امیرالمؤ منین صلوات اللّه علیه فـرمـوده : یـعنى او را خوب بیان کن و همانند شعر آنرا بشتاب مخوان ، و مانند ریک (هنگام خـواندن ) آنرا پراکنده مساز، ولى دلهاى سخت خود را بوسیله آن به بیم و هراس افکنید، و هـمـت شـمـا ایـن نـبـاشـد کـه سـوره را بـآخـر رسـانـد (یـعـنـى هـمـت خـود را در تـدبـر و تـاءمـل در آیـات و بـکـار بـسـتـن و عـمـل کـردن آنـهـا قـرار دهید نه باینکه سوره را بآخر رسانید). 

 

گر بمیرد دختری از قبر او روید گلی!

گر بمیرند دختران دنیا گلستان میشود !

*******************

خداوند زمین را آفرید و گفت :

ادامه مطلب ...

طنز-شما فقط بگین این چجوری ممکنه؟

حـضـرت بـاقـر عـلیـه السـلام فـرمـود: هـر کـه قـرآن در حـال ایـسـتـاده در نمازش بخواند خداوند بهر حرفى از آن صد حسنه براى او بنویسد، و هـرکـس آنـرا در نمازش نشسته بخواند خداوند بهر حرفى پنجاه حسنه برایش بنویسد و هر که قرآن را در غیر از نمازش بخواند خداوند بهر حرفى ده حسنه برایش بنویسد. 

 شما فقط بگین این چجوری ممکنه؟! +عکس

ادامه مطلب ...

۱۰ موقعیتی که مغز شما در آن لحظه هنگ می کند!!؟

 حـضـرت صـادق عـلیه السلام فرمود: قرآن عهد خداوند و فرمان او است بر خلقش پس سـزاوار اسـت بـراى شـخص ‍ مسلمان که در این عهد و فرمان خدا نظر افکند و روزى پنجاه آیه از آن بخواند

 

در زندگی روزمره خود با اطلاعات بسیار زیادی رو به رو می شویم که مغز مسئول پردازش آن هاست. قرار است مغز اطلاعات بیرونی را به درستی پردازش کند، نتیجه درستی بگیرد و به ما برای زندگی در این دنیای پر از محرک کمک کند. اما مغز، سیستمی پیچیده است که خطاهایی هم دارد. خطاهای مغز در زندگی روزمره دائم اتفاق می افتد و برخی از آن ها را ما حتی به خطای مغزی نسبت نمی دهیم. دانستن این که چه پدیده های مغزی باعث این خطاهای روزمره می شود، خالی از لطف نیست.

درها: تا به حال شده وارد اتاقی شوید اما به

ادامه مطلب ...

سیاسی-نامه جالب آیت الله منتظر به خاتمی در انتقاد از او در سال۸۳

 

حـضـرت صـادق عـلیـه السـلام فـرماید: براى مسلمان سزاوار نیست که با فاجر (هرزه ، تباهکار، نافرمان ) و نه با احمق و نه با دروغگو رفاقت کند.

  

 نامه جالب آیت الله منتظر به خاتمی در انتقاد از او در سال۸۳:

قصد نداشتم در رابطه با عملکرد آقای خاتمی و اصلاحات وعده داده شده ایشان فعلا اظهار نظر کنم، ولی با توجه به ارسال نامه ایشان برای من، و انتظار و تمایل دفتر ایشان به اظهار نظر، به چند کلمه ای اشاره می‎کنم . و آقایان توجه دارند که اینجانب همواره در گفتار و نوشتار خود صریح اللهجه بوده ام . مراتب دیانت و فضل و آگاهی به مسائل روز و تعهد نسبت به وظایف دینی و ملی و سوابق درخشان و فضیلت خانوادگی جناب آقای خاتمی و مخصوصا شخصیت معنوی و اخلاقی پدر بزرگوار ایشان مرحوم آیت الله آقای حاج سید روح الله خاتمی – طاب ثراه – برای همگان روشن است . همچنین تردیدی ندارم که ایشان با حسن نیت و با علاقه به تحقق اهداف انقلاب

ادامه مطلب ...

ضرب المثل های ایرانی-داستان دو قورت و نیمش باقی است

 حضرت صادق علیه السلام فرمود: هر که با مسلمانان به دورو و دو زبان برخورد کند، روز قیامت بیاید در حالیکه براى او دو زبان از آتش باشد.
شرح مقصود کسانى هستند که براى جلب نفع دنیوى نزد هر کسى مطابق تمایلات او سخن گویند و باصطلاح معروف نان را بنرخ روز خورند، و اینکار باعث حقیقت پوشى ها و حق کشیهاى زیادى گردد و بقول علامه مجلسى (ره ) و دیگران این عین نفاق است .
 
دو قورت و نیمش باقی است

ضرب المثل بالا دربارۀ کسی به کار می رود که حرص و طمعش را معیار و ملاکی نباشد و بیش از میزان قابلیت و شایستگی انتظار تلطف و مساعدت داشته باشد. عبارت مثلی بالا از جنبۀ دیگر هم مورد استفاده و اصطلاح قرار می گیرد و آن موقعی است که شخص در ازای تقصیر و خطای نابخشودنی که از او سرزده نه تنها اظهار انفعال و شرمندگی نکند بلکه متوقع نوازش و محبت و نازشست هم باشد.
در این گونه موارد است که اصطلاحاً می گویند:"فلانی دو قورت و نیمش باقی است." یعنی با تمتعی فراوان از کسی یا چیزی هنوز ناسپاس است.
اکنون ببینیم این دو قوت و نیم از کجا آمده و چگونه به صورت ضرب المثل درآمده است.
چون حضرت سلیمان پس از مرگ پدرش داود بر اریکۀ رسالت و سلطنت تکیه زد بعد از چندی از خدای

ادامه مطلب ...

اخبار استقلال-فتح الله زاده:زیزی گولو میسازیم

 حضرت صادق (ع ) فرمود: ریشه و سر هر خطا کارى دوستى دنیا است .

 

علی فتح اله زاده که در کنار مرضیه برومند کارگردان سریال های عروسکی کودک و نوجوان حضور داشت در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: وقتی علاقه مردم به فیلم کلاه قرمزی که بسیار دیدنی است را مشاهده کردم تصمیم گرفتم با همکاری مرضیه برومند که از کارگردانان به نام و مجرب برنامه های عروسکی و فیلم های کودکان است فیلمی عروسکی تهیه کنیم که در آن شخصیت اولش عروسکی به نام کلاه آبی باشد!

وی در ادامه گفت: مرضیه برومند کار های عروسکی جذابی را تولید کرده است که از جمله آنها

ادامه مطلب ...