توانایی یادگیری ریاضی 5 برابر بیشتر

 شرکت کنندگان در تحقیقات دانشگاه آکسفورد پس از عبور جریان الکتریسیته از مغزشان در محاسبات سریع تر شدند و توانایی یادگیری آنها 5 برابر بیشتر شد. 
 
تیم تحقیقات دانشگاه آکسفورد به 51 دانشجو ریاضی آموزش داد و با عبور جریان الکتریسیته از مغز آنها، دانشمندان توانستند که مهارتهای عددی آنها را تا یک سوم افزایش دهد، آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که مهارتهای محاسباتی شرکت کنندگان 5 برابر سریع تر شده است. 
 
حدود نیمی از شرکت کنندگان، هنگام یادگیری یک جریان سبک از مغزشان عبور کرد، پس از 5 جلسه افرادی که از این فرآیند استفاده کرده بودند ارقام، جدولهای زمانی و محاسبات را به سرعت به خاطر می آوردند که این سرعت و دقت درمقایسه با افرادی که تحت قرار گیری جریان الکتریسیته از مغزشان نبودند قابل توجه بود. 
 
این افراد همچنین تا 30 درصد بیشتر توان محاسباتی داشتند. این درحالی است که این مهارت تا شش ماه بعد در آنها باقی ماند. 
 
دکتر روی کوهی کادوش از کرسی روانشناسی آموزشی دانشگاه آکسفورد ابراز امیدواری کرد که این روش به افرادی که در ریاضیات مهارتی ندارد، کمک کند. 
 
وی افزود: این تحقیق یک روش ارزان و مطمئن است که می تواند مهارتهای ریاضی افراد را با مداخله محدود ارتقا دهد. ما در این فرآیند آن بخش از مغز را که با ریاضیات سروکار دارد، تحریک کردیم چرا که مهارتهای ریاضی پایین برای بسیاری از افراد یک چالش محسوب می شود. 
 
دکتر روی کوهی کادوش تأکید کرد: این درمان بی درد و غیر تهاجمی است. 
 
به طور تخمین یک نفر از هر 5 نفر با مهارتهای محاسباتی ابتدایی مشکل دارد این درحالی است که یک نفر از هر 15 نفر مبتلا به محاسبه پریشی (dyscalculia) است که این امر موجب می شود حتی شمارش برای آنها غیر ممکن باشد. 
 
مشخص نیست که این تحریک الکتریکی چگونه عمل می کند اما اسکنهای مغزی نشان می دهد که این امر ذخیره اکسیژن و مواد مغذی مغز را افزایش می دهد. 
 
نتایج این تحقیق که در مجله بیولوژی امروز منتشر شده دربرگیرنده 5 جلسه 45 دقیقه ای ریاضی با حضور 25 نفر بوده که برای 20 دقیقه مغزشان با یک جریان الکتریکی سبک تحریک شده است. 
 
این گروه اظهار داشت که این تحقیق می تواند موجب تغییر روشهای جدید تدریس شده و بخش خفته مغز را که با اعداد سروکار دارد بیدار کند. 
 
دکتر کوهن کادوش با اشاره به مسائل اخلاقی این تکنیک گفت: هدف ما کمک به افرادی است که تواناییهای محدودی دارند. البته این تکنیک می تواند به منظور ارتقای تواناییها مورد استفاده افراد عادی یا فراتر از عادی نیز قرار بگیرد. اما بحث درباره این این روش تقلب محسوب می شود یا خیر هنوز یک بخش باز است. اگر این روش در در دسترس همه قرار گیرد، ما آن را تقلب ارزیابی نمی کنیم. 

۶ ماده‌ غذایی لذیذ که از چین و چروک جلوگیری می‌کند

پیامبر اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: هر که کمک مومنی کند، خدا عزوجل 73 گرفتاری را از او رفع کند، یکی در دنیا و هفتاد و دو گرفتاری هنگام گرفتاری بزرگ او ، فرمودند: آنجا که هر کس به خود مشغول است.


تا امروز از محصولات بهداشتی و آرایشی مختلفی استفاده کرده اید اما هیچکدام نتیجه مطلوبتان را ایجاد نکرده اند. بااینکه کرم های موضعی می توانند تغییرات خوبی در کیفیت پوست ایجاد کنند اما یک رژیم غذایی متوازن کمک می کند که موادمغذی حتما جذب بدن شوند. متخصصین اعتقاد دارند که هیچ چیز برای داشتن پوستی شاداب و جوان بهتر از رعایت یک رژیم غذایی مخصوص نیست که در آن از موادغذایی استفاده می شود که بالاترین میزان ویتامین های ضدپیری را دارند. اما شاید فکر کنید که بهتر است با خوردن چند قرص ویتامین در روز کار خود را ساده تر کنید. اما بهتر است بدانید که موادغذایی بهترین راه برای برآوردن نیازهای بدنتان است. استفاده از موادغذایی نه تنها انتخاب خوشمزه تری است، بلکه مکمل های غذایی همه ویتامین ها و موادمغذی موجود در محصولات طبیعی را ندارند. در این مقاله کمکتان می کنیم بفهمید چطور با رژیم غداییتان، قابلیت بدن خود برای مقابله با چین و چروک را بالا ببرید.

 

تمشک


ادامه مطلب ...

۱۰ حیوان شگفت انگیز شبیه گیاهان

قالَ امام رضا ( علیه السّلام ):

کسی که صله رحم می کند و از عمرش سه سال باقی مانده خداوند سی سال می گرداند٬ خداوند آنچه خواهدانجام می دهد.


حیوانات همیشه پر از شگفتی هستند. بدون توجه به جایی که نگاه می کنید، شما می توانید موجوداتی را با حیرت انگیزترین مکانیسم های طبیعی ببینید. از بزرگترین تا کوچکترین آنها، چیزهای زیادی در مورد حیوانات وجود دارد که واقعا باعث تعجب ما می شوند. تعدادی که در اینجا لیست شده اند، توانایی تقلید از گیاهان اطراف خود را دارند. آنها به شکل برگ ها، گل ها و حتی جلبک ها در می آیند. بدون شک این بسیار پر ابهت خواهد بود.

1. آخوندک شبح

۱۰ حیوان شگفت انگیز شبیه گیاهان + عکس

ادامه مطلب ...

وزیران برکنار شده دولت احمدی نژاد

قالَ امام رضا ( علیه السّلام ):

نهان دارنده ی نیک هفتاد برابر حسنه دارد.فاش سازنده ی کار بد خوار گردد٬نهان دارنده ی کار بد آمرزیده گردد.


به گزارش "ندای انقلاب" به نقل از خبرآنلاین، بعد از پیروزی محمود احمدی نژاد در سال ۸۴ باهنر به او پیشنهاد داد برای کابینه اش از نیروهای مشهور اصولگرا استفاده کند و کابینه ای قوی تشکیل دهد. محمود عزیزی: او از رئیس جمهور جدید شنید که «من سرباز می خواهم نه ژنرال» و از همین جا تفاوت های دولت احمدی نژاد با دولت خاتمی و هاشمی شروع شد. 

ادامه مطلب ...

ایلومیناتی و نهادهای اجرایی- خاندان شیطانی روچیلد

حضرت فاطمه( علیه السّلام ) می فرمایند:

هرکس عبادت خالصش را به سوی خدا بالا فرستد٬ خداوند برترین مصلحتش را به سوی او پایین می فرستد.



ایلومیناتی و نهادهای اجرایی- خاندان شیطانی روچیلد

 

ایلومیناتی و نهادهای اجرایی: محفل«ایلومیناتیِ باواریا» در سال 1776 ظاهراً با انشعاب از فراماسونری فعالیت خود را بر پایۀ نابودی ادیان و دولتها، الغای مالکیت، و تشکیل حکومت واحد جهانی تحت فرمانروایی یک تن آغاز کرد. سازمان ایلومیناتی فراتر از فراماسونری است و مدارج اعضای آن از فراماسونهای درجۀ 33 بالاتر است. ایلومیناتی ها از سیزده خانوادۀ ثروتمند تشکیل شده اند که رهبری شان با خاندان روچیلد(راتشیلد) است. از میان دیگر خاندانهای ایلومیناتی می توان به  Astor، Rockefeller و Onassis اشاره کرد.

ادامه مطلب ...

آیا تصویر منتشر شده در رسانه ها از پیکر حجر بن عدی واقعی است؟

بوتیا نیوز نوشت: آیا تصویر منتشر شده در رسانه ها از پیکر حجر بن عدی واقعی است؟ آیا این عکس ساخته هابیت برای ضربه زدن به مسلمانان نیست؟ 5دلیل بر جعلی بودن این تصویر چه هستند؟

پایگاه اینترنتی “الغوطه الشرقیه ” وابسته به معارضین سوری تصویری منتشر و ادعا کرده است که متعلق به پیکر مطهر حجر بن عدی کندی صحابی جلیل القدر رسول خدا (ص) است که روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت مرقد مطهرش به دست حرامیان سلفی تخریب و نبش قبر شد. سالم بودن پیکر حجر بن عدی به معنی حقانیت شیعه است همچنان که پیش از این نیز پیکر حر نیز سالم بوده است. اما…

این عکس بدون تایید در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری به خصوص در میان شیعیان منتشر شد. اما آیا این عکس واقعی است؟

آنچه در ادامه می آید دلایلی است مبنی بر جعلی بودن این عکس:

  1. با گذشت چندین ساعت از انتشار این تصویر اما هنوز هیچ منبع مستقلی این تصویر و تعلق آن به حجر بن عدی را تایید نکرده است
  2. به علت حرام بودن عکاسی و گرفتن عکس در فرقه جعلی وهابیت احتمال جعلی بودن عکس می رود. همچنین انتشار این عکس به معنی رد فرقه وهابیت می باشد پس چرا آنها باید این عکس را منتشر کنند؟
  3. بنا بر نقل های تاریخی، سر مطهر حجر و یارانش بریده و برای معاویه ارسال شد؛ لذا این سر مطهر حتی در صورت الحاق نیز متصل به پیکر پاک این شخصیت بزرگ نیست.
  4. سابق بر این وهابیت با انتشار عکس هایی به ظاهر مبنی بر تایید شیعه و سپس تکذیب آن سعی در تذلذل ذر عقاید شیعه کرده اند.
  5. بنا بر نقل های تاریخی حجر بن عدی در زمان شهادت از ماموران خواسته است که غل و زنجیر را از پیکر وی جدا نکنند تا با این وضع در قیامت در برابر معاویه دادخواهی کند.

ماجرای عنایت امام رضا(ع) به یک کانادایی

عنایات ویژه هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، زمان و مکان نمی‌شناسد؛ می‌خواهد مسیحی، یهودی یا مسلمان باشی فرقی نمی‌کند، چرا که او چراغ هدایت است و فطرت‌های پاک را به خوبی راهنمایی می‌کند، کافی است که از با عمق وجود او را صدا بزنید و او را بخوانید.

آنچه که در ادامه می‌آید شرح حال یکی از این جوانان‌پاک ضمیر است که با اعجاز رضوی از کانادا راهی مشهد الرضا(ع) می‌شود تا با محبوب خویش ملاقاتی داشته باشد، این کرامت عجیب از کتاب «کرامات امام رضا از زبان بزرگان» به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی انصاری نقل می‌شود:

ادامه مطلب ...

درخواست ۳۱۵ تن از فرهنگیان برای کاندیداتوری خاتمی

 حضرت امام موسى بن جعفر علیهماالسلام فرمود: پیروان ما از چهار چیز بى‏نیاز نیستند: ١ ـ سجاده‏اى که بر روى آن نماز خوانده شود٢ـ انگشترى که در انگشت باشد ٣ ـ مسواکى که با آن دندان‌ها را مسواک کنند ۴ ـ تسبیحى از خاک مرقد امام حسین (ع)

 

جمعی از فرهنگیان کشور از سید محمد خاتمی تقاضا کردند که به عنوان کاندیدا وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری 92 شود.

در این نامه امده است:
 
جناب آقای سید محمد خاتمی

ما جمعی از معلمان و فرهنگیان فعال در عرصه آموزش و پرورش کشور ، بدون مقدمه و تعارفات مرسوم از شما می خواهیم ، برای نجات میهن و بازگرداندن اوضاع به روال عادی و پیشگیری از زوال اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی کشور ، به عنوان کاندیدا وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری 92 شوید. ما نگرانی های شما را می فهمیم و می دانیم که راه حضور شما پر از سنگلاخ و مانع و پیچ های تند است


در این 8 سال قدرت خرید معلمان و سایر کارکنان دولت زیر فشار سنگین تورم و گرانی به شدت کاهش یافت. میانگین افزایش حقوق معلمان از نصف میانگین تورم اعلامی بانک مرکزی کمتر بود و تنها در سال 91 ، قدرت خرید معلمان به یک سوم سال قبل کاهش یافت. اقدامات صوری و بی اهمیتی مانند کوتاه و بلندکردن طول مقاطع تحصیلی ، به نام تحول بنیادین، آموزش و پرورش را آشفته تر از پیش کرد. در این دوره با وجود درآمدهای افسانه ای دولت، روند پولی شدن آموزش در مدارس شتاب بیشتری گرفت و حتی برای هزینه های آب و برق و گاز مصرفی مدارس از دانش آموزان پول گرفتند.

ادامه مطلب ...

افسانه‌های ماه و حقایقی درباره تاثیر ماه کامل بر روی انسان!

 خدای متعال به حضرت داود (علیه السّلام) فرمود : ای داود، اگر روی گردانان از من چگونگی انتظارم برای آنان، مدارایم با آنان و اشتیاق مرا به ترک معصیت هایشان می دانستند ، بدون شک از شوق آمدن به سوی من می مردند و بندبند وجودشان از محبّت من از هم می گسست.

 

نشریه لایو ساینس در گزارشی به بررسی افسانه هایی که در رابطه با تاثیر ماه کامل بر انسان پرداخته است و با ارائه نتایج مطالعات متعدد، وجود چنین تاثیری بر انسان را رد می کند.

ماه در تاریخ فرهنگ بشر همیشه به عنوان مکانی مرموز به شمار می رفته است، بنابراین تعجبی ندارد که بسیاری از افسانه ها از جمله تبدیل شدن به گرگ، جنون، ابتلا به صرع و تشنج تحت تاثیر القا اثرات ماه بر تصور انسان ساخته شده است. از نمونه های بارز این القا عبارت "ماه باید کامل شده باشد" است که معمولا در زمان روی دادن واقعه ای ناشناخته گفته می شود.

ادامه مطلب ...