اگرپسری بر ضد دخترها حرفی زد بدونید

 عـلى بـن رئاب گـوید: از حضرت صادق علیه السلام پرسیدم از تفسیر گفتار خداى عزوجل (((آنچه بشما از مصیبتها رسد براى آنچیزى است که خودتان کرده اید))) بفرمائید: آنـچه به على و اهل بیت (معصومین او) علیهم السلام رسید بخاطر کارى بود که آنها کرده بـودنـد، بـا ایـن کـه آنـان خـانـدان طـهـارت و هـم معصوم (از گناه ) بودند؟ فرمود: همانا رسـولخدا (ص ) در هر روز و شبى بدون گناه صد بار استغفار میکرد و بسوى او توبه مى نمود، همانا خداوند دوستان خود را بمصیبتها و پیش آمدها گرفتار کند تا بدان واسطه بدون گناه بآنها اجر و ثواب دهد. 

 

گرپسری بر ضد دخترها حرفی زد بدونید 


سرگرمی,طنز پسرها, طنز پسرانه, طنز دخترانه

طنز پسر و دختر

 

اگرپسری بر ضد دخترها حرفی زد بدونید

ادامه مطلب ...

نظر شما: فرق شهرداریهای ایران با شهرداریهای کشورهای اروپایی

 به نظر شما فرق شهرداریهای ایران با شهرداریهای کشورهای اروپایی چیست؟ 

سوتی های باحال ایرانی

 اسـحـاق بـن عـمـار گـویـد: حـضرت صادق علیه السلام فرمود: هیچ مؤ منى نباشد جز ایـنـکـه بـراى او گـناهى است که مدتى او را از خود دور ساخته ، سپس بدان دست زند تو ایـنـسـت گـفتار خداى عزو جل : (((جز لمم ))) (در همان آیه که در حدیث (1) گذشت ) و از آن حـضـرت تـفـسـیـر (تـمـامـى آن آیـه و) گـفـتـار خـداى عـزوجـل را پـرسـیـدم ؟ فـرمـود: مقصود از فواحش (در آیه ) زنا و دزدیست ، و لمم آنست که شخص به گناه دست زند پس از خداوند آمرزش ‍ خواهد 


 

عکس سوتی, سوتی های ایرانی

 

ادامه مطلب ...

ثروتمندترین سیاستمداران جهان

در فزراره از یکى از دو امام باقر و یا صادق علیه السلام حدیث کند که فرمود: همانا خداى تـبـارک و تـعـالى بـراى آدم در فرزندانش مقرر ساخته که هر که آهنگ کار نیکى کند و آن کار را نکند براى او یک حسنه نوشته شود، و هر که آهنگ کار نیکى کند و بکند براى او ده حـسـنـه نـوشته شود، و هر که آهنگ کار بد کند و آن را نکند بر او نوشته نشود، و هر که آهنگ آن کند و انجام دهد یک گناه بر او نوشته شود.


ثروتمندترین سیاستمداران جهان


بر اساس فهرست منتشر شده از سوی فوربس 


مایکل بلومبرگ که از سال 2002 تاکنون شهرداری شهر نیویورک آمریکا را بر عهده دارد با 22 میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین سیاستمدار جهان معرفی شده است.

ادامه مطلب ...

10 مرز عجیب جهان را بشناسید

 حـضـرت صادق علیه السلام فرمود: همانا مؤ من آهنگ کار نیک کند و انجام ندهد، و براى او حسنه اى نوشته شود، و اگر انجام دهند براى او نوشته شود، و همانا مؤ من آهنگ کار بد کند که آنرا بجا آورد و نکند، چیزى بر او نوشته نشود. 

 


10 مرز عجیب جهان را بشناسید

 

بیشتر اوقات مرزها خطوط فرضی هستند که گاهی حتی علامت گذاری هم نمی شوند. اکثراً وقتی به شهری وارد می شوید تابلوهایی را می بینید که گفته اند خوش آمدید یا سفر خوبی داشته باشید. اما بعضی از مرزها کمی عجیب تر و غیر معمول  هستند. در زیر لیست برخی مناطق مرزی را می بینید که عجیب یا قابل توجه هستند.

www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

ادامه مطلب ...

10 هکر مشهور دنیا را بشناسید!

امـام بـاقـر عـلیـه السـلام فـرمـود: نـه بـه خدا سوگند! خداوند از مردم جز دو خصلت نـخـواسـتـه اسـت : (یکى ) اعتراف به نعمتهاى او تا نعمت را برایشان بیفزاید، و (دیگر) اعتراف به گناهان تا آنها را براى ایشان بیامرزد.


10 هکر مشهور دنیا را بشناسید!


RICHARD MATTHEW STALLMAN

مایکروسافت را پکاند

10 هکر مشهور دنیا را بشناسید!

ادامه مطلب ...

فواید عجیب ایستادن

حـضـرت صـادق عـلیـه السـلام فـرمـود: هـمـانـا بنى امیه براى مردم تعلیم ایمان را آزاد گـذاردنـد و تعلیم شرک را آزاد نگذاردند، زیرا اگر مردم را بر آن وادار مى کردند آنرا نمى پذیرفتند.


ایستادن طول عمر را زیاد می کند

تحقیقات جدید نشان می دهد: افرادی که حداکثر سه ساعت بیشتر در طول روز نمی نشینند، به طور میانگین دو سال بیشتر عمر می کنند.

محققان دانشگاه لویزیانای آمریکا دریافتند: مشاهده تلویزیون به میزان کمتر از دو ساعت می تواند طول عمر را 18 ماه بیشتر کند.این محققان افزودند: می توان طول عمر را به مدت دوسال از طریق نشستن حداکثر سه ساعت در روز افزایش داد.این تحقیقات همچنین نشان داد: افرادی که فقط به مدت دو ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند، بیش از یکسال و نیم بیشتر عمر می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان در تحقیقات خود مطالعاتی را که در گذشته روی 167 هزار فرد بالغ 18 تا 90 سال بود، بررسی کردند و مدت زمان نشستن و مشاهده تلویزیون آنها را با طول عمرشان مقایسه نمودند.محققان دریافتند که 27 درصد کل مرگ و میر در آمریکا به علت آن است که افراد بالغ ساعت های زیادی را نشسته سپری می کنند.

این تحقیقات نشان داد که 19 درصد از مرگ و میرها به علت مشاهد بسیار زیاد تلویزیون است.ناتاشا اسیتوارت از موسسه قلب انگلیس گفت: این امر اطلاعات ما را تایید می کند که شیوه زندگی مبتنی بر کم تحرکی عامل خطرساز ابتلا به بیماریهای قلبی است

 

منبع : سیمرغ 

 


 

مطالب مرتبط: 

  1. عجایبی که فقط در ایران می توان دید 
  2. ناو هواپیمابر 
  3. عجیب ترین جاذبه های توریستی جهان+عکس 
  4. ده راز شگفت انگیز سیب زمینی 
  5. ۱۰کشوری که تابحال اسم شان را نشنیده اید! 
  6. نکات زیبا و سخنانی جالب از کوروش کبیر 
  7. ماجرای واقعی و ترسناک 
  8. فرضیه علمی در مورد بدن جن 
  9. عجیب ترین خانواده در ایران 
  10. مفهوم بیمار  و مار در ایران

اقسام کفر

ابـو عـمـر زبـیـرى گـویـد: بـه حـضرت صادق علیه السلام عرضکردم : مرا آگاه فرما بـایـنـکه کفر در کتاب خداى عزوجل (قرآن ) بچند وجه است ؟ فرمود: کفر در کتاب خدا بر پنج وجه است :
کـفر حجود (و انکار ربوبیت ) و ان بر دو قسم است ، و کفر بترک کردن آنچه خداوند بآن فرمان داده ، و کفر برائت (و بیزارى جستن ) و کفر نعمتها.
امـا کـفـر حـجـود: پـس همان انکار بربوبیت است ، و آن گفتار کسى است که مى گوید: نه پروردگارى است و نه بهشتى و نه دوزخى ، اینها دو دسته از زندیقان هستند که بایشان دهـریـه گـویـنـد، و آنـهـایـنـد کـسـانـیکه گویند: (((و هلاک نکند ما را جز دهر))) (و خداوند گـفـتـارشـان را در قرآن مجید در سوره جاثیه آیه 24 حکایت کند) و آن دینى استکه براى خـداى بـسـلیـقـه و نـظـر خودشان ساخته اند، بدون اینکه بررسى و تحقیق و کاوشى در اطـراف آنـچـه مـیـگـویـنـد بـکـنند، خداى عزوجل دنبال آن فرماید: (((نیستند جز اینکه پندار کـنـنـد))) (یـعـنـى پـنـدارنـد) مـطلب همانطور است که آنها گویند، و نیز فرماید: (((همانا آنـانـکـه کـافـرنـد یـکسان است بر ایشان بترسانیشان یا نترسانیشان ایمان نیاروند))) (سوره بقره آیه 6) یعنى بتوحید خداوند (کافر شدند) پس این یکى از وجوه کفر.
و اما وجه دیگر: آن انکار با معرفت است ، و آن اینست که منکر با اینکه میداند مطلب حق است انـکـار کـنـد، و بـا ایـنـکـه مـطـلب نـزد او ثـابـت شـده ، و خـداى عـزوجـل در ایـن بـاره فـرمـوده است : (((و انکار کردند آنها را در حالیکه یقین بدانها داشت دلهـاى ایـشـان ، از روى سـتـمـگـرى و سـرکـشـى ، (سـوره نمل آیه 14) و نیز خداى عزوجل فرموده است : (((وبدند (یهود مدینه ) که از پیش (از آمدن پـیـغـمـبـر (ص ) پـیـروزى مـى جـسـتند بر آنانکه کفر ورزیدند، و چون آمد ایشان را آنچه شـنـاخـتـه بـودنـد، بدان کافر شدند، پس لعنت خدا بر کافرین باد))) (سوره بقره آیه 89) این بود تفسیر دو وجه (کفر) جحود و انکار.
و وجـه سـوم از وجوه کفر: کفر بنعمت (یعنى کفران نعمت ) است و اینست گفتار خداى تعالى کـه از سـلیـمـان حـکـایـت کـنـد کـه (فـرمـود): (((ایـن از فـضـل پـروردگـارم بـاشـد تـا مرا بیازماید که آیا شکرم بکنم یا کفران ورزم ، و آنکه شکر کند جز این نیست که براى خویشتن سپاسگزارى ، و آنکه کفران کند همانا پروردگار مـن بـى نـیاز و گرامى است ))) (سوره نمل آیه 40) و نیز فرماید: (((اگر شکر گزارید بـیـفـزایـم شـما را و اگر کفر ورزید همانا عذاب من سخت است ))) (سوره ابراهیم آیه 7) و نـیـز فـرمـایـد: (((پـس یـاد کـنید مرا تا یاد کنم شما را و مرا شکر کنید و کفر نورزید))) (سوره بقره آیه 152).
و وجـه چـهـارم از وجـوه کـفـر: تـرک آن چـیـز اسـت کـه خـداى عـزوجـل بـدان فـرمـان داده ، و ایـنـسـت گـفـتـار خـداى عـزوجـل (((و هـنـگـامیکه گرفتیم پیمان شما را که نریزید خونهاى خود را و بیرون نکنید همدیگر را از دیار خویش پس اقرار کردید و شما بر آن گواه بودید، سپس اینکه شمائید کـه مـیـکـشید همدیگر را و بیرون مى کنید گروهى را از خانه هایشان پشتیبانى جوئید بر ایـشـان بـگـنـاه و سـتـم و اگـر بـا سـیـرى آنها را نزد شما آورند فدیه از ایشان دهید در حالیکه حرام است بر شما بیرون راندن ایشان آیا ایمان آورید ببعضى از کتاب (تورات ) و کـافر شوید ببعضى از آن ؟ چیست کیفر آنکه از شما این کار را بکند؟))) (سوره بقره آیـه 84 85) پـس خداوند اینها را بسبب ترک آنچه باو فرمان داده کافر دانسته ، و نسبت ایـمـان بـآنـا داده ولى از آنها نپذیرفته و آن ایمان نزد خداوند براى ایشان سودى ندهد، پـس فرموده : (((پس چیست کیفر آنکه از شما این کار را بکند جز خوارى در زندگانى دنیا و روز رسـتـاخـیـز بـر گـردانـده شـود بـسـوى سـخـت تـریـن عـذاب و خـدا غافل نیست از آنچه شما میکنید))).
وجـه پـنـجـم از وجـوه کـفـر: کـفـر (بـمـعـنـاى ) بـیـزارى اسـت ، و ایـنـسـت گـفـتـار خـداى عـزوجـل کـه (در سـوره مـمتحنه آیه 4) از حضرت ابراهیم (علیه السلام ) حکایت کند (بقوم خـود فـرمـود:) (((مـا کفر ورزیدیم بشما و پدیدار شد میان ما و شما دشمنى و کینه براى همیشه تا آنگاه که شما ایمان بخداى یگانه آورید))) یعنى ما از شما بیزاریم ، و خداوند در آنجا که (داستان ) شیطان و بیزارى جستن او را از دوستانش از آدمیزاده در قیامت یاد میکند فرماید: (((جز این نیست که شما بر گرفتید بتانى را بجز خدا بدوستى میان خویش در زنـدگـانـى دنیا پس روز قیامت کفر ورزد برخى از شما ببرخى و لعن کند برخى از شما برخى را، (سوره عنکبوت آیه 25) یعنى بیزارى جوید برخى از شما از برخى .

گرانترین خودروهای سال ۲۰۱۲

حمزة بن طیار گوید: حضرت صادق علیه السلام بمن فرمود:ردم شش دسته اند کـه بـسـه دسـتـه بـرگـردنـد ایـمـان ، کـفـر، گـمـراهـى ، و ایـشـان اهـل دو وعـدنـد کـه خـداونـد بـآنـهـا وعـده بـهـشـت و دوزخ داده اسـت : مؤ منان ، و کافران ، و نـاتـوانـان ، و آنـانـکـه بامید خدایند (و کارشان با خداست ) یا عذابشان کند و یا توبه شـان را بپذیرد، و آنانکه بگناهان خویش اعتراف کنند و کردار خوب را با کردار بد بهم آمیخته اند، و دیگر اهل اعراف هستند.
گرانترین خودروهای سال ۲۰۱۲


شاید فکر کنید این فهرست با اتومبیل هایی مانند فراری یا لامبورگینی با قیمت 400 یا 500 هزار دلار آغاز شود اما با توجه به گزارش مجله فوربس، گرانترین اتومبیل های سال 2012 قیمت های میلیون دلاری دارند ولی با این حال تنها چند روز پس از ورودشان به بازار، خریداران بسیاری هم داشته اند.

البته تجهیزات و سرعت این اتومبیل ها دلیل اصلی قیمت بالایشان نیست بلکه مواد به کار رفته در

ادامه مطلب ...

ده نکته جالب در مورد وشی های موبایل

 حـضـرت صـادق علیه السلام فرمود: رسولخدا (ص ) فرموده است : هر که بمؤ منى نگاه کند نگاهى که او را بآن بترساند، خداى عزوجل در روزیکه سایه (رحمت و پناهگاهى ) جز سایه (رحمت ) او نیست او را بترساند 

 

ده نکته جالب در مورد وشی های موبایل

 

- نخستین گوشی موبایل: نخستین تماس تلفنی با گوشی موبایل در سال ۱۹۷۳، توسط کارمند شرکت موتورلا، مارتین کوپر، صورت گرفت، وی در آن تماس تلفنی، از یکی از خیابان های نیویورک با رقیب اش -جوئل انگل- از شرکت AT&T تماس گرفت. در آن زمان موتورلا شرکت کوچکی بود، اما AT&T یکی از بزرگ ترین شرکت های دنیا به شمار می آمد. او در این تماس حسابی دل رقیب اش را سوزاند و به او گفت که دارد که با گوشی موبایل واقعی قابل حمل با او صحبت می کند و به این ترتیب به او فهماند که نخستین گوشی موبایل را

ادامه مطلب ...

عجیب ترین مشاغل جهان

  حـضـرت صـادق عـلیـه السـلام فـرمـود: هر مردى از شیعیان ما که نزد مردى از برادرانش برود و درباره حاجتى از او کمک بخواهد و او با اینکه قدرت بر آن دارد کمکش نکند خداوند او را گرفتار کند که حاجت دیگرى از دشمنان ما را بر آورد و بدان واسطه خداوند در روز قیامت او را عذاب کند. 

 


عجیب ترین مشاغل جهان

امروزه شغل های بسیار متفاوتی در دنیا وجود دارد که هر کدام از آن ها بخشی از نیازهای جامعه را رفع و به افراد کمک می کند تا درآمد کسب کنند. اما بعضی از این شغل ها بسیار عجیب و به نوعی باور نکردنی است. در این مطلب شما را با بعضی از این مشاغل آشنا می کنیم.

تمیز کننده آکواریوم کوسه:

ادامه مطلب ...

تا حالا دقت کردین که؟!

 جـعفرى گوید: شنیدم حضرت ابوالحسن علیه السلام بمن فرمود: چرا مینگرم که تو نزد عـبـدالرحـمـن بـن یـعـقوب هستى ، (جعفرى ) عرض کرد: او دائى من است ؟ حضرت فرمود: او درباره خدا سخن ناهموارى گوید؟ خدا را (بصورت اجسام و اوصاف آن ) وصف کند؟ پس یا بـا او هـمـنشین شو و ما را واگذار یا با ما بنشین و او را ترک کن عرضکردم : او هر چه مى خواهد بگوید بمن چه زیانى دارد وقتیکه من نگویم آنچه را که او گوید؟ ابوالحسن علیه السـلام فـرمـود: آیـا نـمـى تـرسـى از ایـنـکـه بـه او عـذابـى نـازل گـردد و هـر دوى شـما را فرا گیرد؟ آیا ندانى (داستان ) آنکس را که خود از یاران مـوسـى عـلیـه السـلام بـود و پـدرش از یاران فرعون ، پس هنگامیکه لشکر فرعون (در کـنار دریا) بموسى (و یارانش ) رسید، (آن پسر) از موسى جدا شد که پدرش را پند دهد و بـمـوسـى (و یـارانش ) ملحق سازد، و پدرش براه خود (در لشکر فرعون ) میرفت و این جوان با او (درباره مذهبش ) ستیزه میکرد، تا اینکه هر دو بکنارى از دریا رسیدند و (همینکه لشـکـر فرعون غرق شدند) آندو نیز باهم غرق شدند، خبر بموسى علیه السلام رسید، فرمود: او در رحمت خدا است ولى چون عذاب نازل گردد از آنکه نزدیک گنهکار است دفاعى نشود. 

 

 تا حالا دقت کردین که؟!

 


 

سرگرمی,سایت سرگرمی,مطالب خواندنی

 

تا حالا دقت کردین وقتی‌ توی یه جمعی‌ یکی‌ میگه اون تلویزیون و کمش کن ،یکی‌ دیگه از اونور میگه اصلا خاموشش کن . . . !

 

******************

 

تا حالا دقت کردین

ادامه مطلب ...

10 حقیقت جالب درباره «زهره»، خواهرخوانده زمین

مـفـضـل بـن عمر گوید: حضرت صادق علیه السلام فرمود: هر مؤ منى که میانه او و مؤ من دیـگر حاجتى باشد خداى عزوجل میان او و بهشت هفتاد هزار دیوار بلند بکشد که بین هر دو دیوار هزار سال راه مسافت باشد.



پدیده گذر تاریخی زهره (ناهید) از مقابل خورشید که تا 105 سال دیگر روی نخواهد داد، بهانه ای است تا نگاه دقیق تری به نزدیک ترین همسایه زمین داشته باشیم.

سیاره ناهید (زهره) دومین سیاره از سامانه خورشیدی است که میان زمین و عطارد واقع شده و دارای ویژگی های خاصی در بین سیارات منظومه شمسی است.


آتشفشان ناهیدی:


ادامه مطلب ...

فکر می کنید بدون آب و غذا چند روز میتوان زنده ماند؟

 امـام صـادق عـلیـه السـلام فـرمود: هر که درباره مؤ منى بگوید آنچه دو چشمش دیده و دو گـوشـش شـنـیـده پس او از کسانى است که خداى عزوجل درباره آنها فرموده : همانا آنانکه دوست دارند فراوان (یافاش ) شود فحشاء درباره آنان که ایمان آورده اند، ایشان را است عذابى دردناک ، (سوره نور آیه 18)

 

بدون آب و غذا هم می شود زنده ماند؟

خیلی ها فکر می کنند اگر مصرف روزانه آب و غذا قطع شود، آدم تا جاییکه ذخیره چربی، کربوهیدرات و پروتئین داشته باشد، می تواند به زندگی ادامه دهد؛ اما این درست نیست! چون برای مصرف چربی نیاز به ویتامین هست و این ویتامین جز از راه غذا به بدن نمی رسد! بنابراین یک آدم چاق فقط برای یکی دو هفته می تواند زنده بماند و بعد در حالیکه هنوز چاق است، می میرد!

 

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

۱۳ صدای مرتبط با فناوری که دیگر کمتر آنها را می‌شنوید!

حـضـرت بـاقـر عـلیـه السـلام فـرمـود: هـر کـه قـرآن در حـال ایـسـتـاده در نمازش بخواند خداوند بهر حرفى از آن صد حسنه براى او بنویسد، و هـرکـس آنـرا در نمازش نشسته بخواند خداوند بهر حرفى پنجاه حسنه برایش بنویسد و هر که قرآن را در غیر از نمازش بخواند خداوند بهر حرفى ده حسنه برایش بنویسد. 

 

 ۱۳ صدای مرتبط با فناوری که دیگر کمتر آنها را می‌شنوید!

  یک پزشک: چقدر زمان زود می گذرد، زمانی در منزل اینترنت نداشتم، اوایل ورود اینترنت به ایران بود، با پنج شش فلپی دیسک به کافی نت ها می رفتم و برای اینکه در وقت و هزینه صرفه جویی کنم، صفحات مورد نظر را سریع باز می کردم و در فلاپی دیسک ذخیره می کردم.

شاید اصلا تجربه کار زیاد با فلاپی دیسک ها را نداشته باشید، اما آنهایی که مجبور بودند زمانی فلاپی دیسک ها را تحمل کنند، می دانند که چقدر کار کردن با آنها دشوار بود.

اگر صفحات اینترنت را به صورت کامل می خواستم ذخیره کنم، کلی ذخیره شدن صفحات طول می کشید، بنابراین مجبور بودم خیلی وقت ها صفحات را به صورت HTML تنها و بدون عکس و حواشی ذخیره کنم.

بعد از اینکه فلاپی دیسک ها را به خانه می بردم تا با پی سی بخوانمشان باید یک مرحله دیگر باز شدن اطلاعات و صفحات و صدای ناهنجار فلاپی درایو را تحمل می کردم، تازه در بعضی از اوقات متوجه می شدم صفحات به خوبی سیو نشده اند.

دوره عجیبی بود، فلاپی دیسک و سرعت هایی که گاهی به زیر یک کیلوبیت هم می رسید (این دومی البته هنوز خاطره نشده!)

۱۳ صدای مرتبط با فناوری که دیگر کمتر آنها را می‌شنوید!

ادامه مطلب ...

9 گام تا از بین بردن استرس

 حـضـرت صـادق عـلیه السلام فرمود: قرآن عهد خداوند و فرمان او است بر خلقش پس سـزاوار اسـت بـراى شـخص ‍ مسلمان که در این عهد و فرمان خدا نظر افکند و روزى پنجاه آیه از آن بخواند.  

 

دنیای امروز سرشار از اضطراب و فشار روانی است. بسیاری از افراد در مبارزه نفس گیر با فشارهای شغلی، اقتصادی و روحی و روانی شکست می خورند که نتیجه اش افسردگی است.

دانشمندان با ارائه 9 روش زیر قصد دارند فشارهای مختلفی که بر افراد وارد می شود را از میان بردارند و به آنها زندگی بهتری هدیه دهند.

1 - تغییر آوای مغز

فشارهای شغلی جزو لاینفک زندگی شده است و بسیاری از افراد را از پا درمی آورد. روان پ زشکان معتقدند با چند تمرین ساده می توان آوای مغز را تغییر و میزان اضطراب شغلی را به میزان زیادی کاهش داد.

 

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

14 قانون برای اینکه خودتان باشید

 

روزگار بدن ها را فرسوده و آرزو ها را تجدید و مرگ را نزدیک ساخته و امیدواری ها را دور میسازد


امام علی (ع)

 

 

 14 قانون برای اینکه خودتان باشید

 

خودتان باشید. اگر سعی کنید یک نفر دیگر باشید، فقط خودتان را تلف کرده اید. خودِ درونیتان را در آغوش بکشید و بدانید که هیچکس ایده ها، توانایی ها و زیبایی شما را ندارد. همانی باشید که از خودتان می شناسید—بهترین مدل خودتان. و از اینها گذشته، با خودتان صادق باشید.

از همین امروز شروع کنید...

اولویت هایتان را مشخص کنید. 

 

بقیه در ادامه مطلب 

ادامه مطلب ...

11 دلیل برای لبخند زدن

حـضـرت صـادق علیه السلام فرمود: آن کس که از نسب خود اگر چه پست باشد بیزارى جوید بخدا کافر شده است


11 دلیل برای لبخند زدن


آدمها همیشه لبخند می زنند، مخصوصاً وقتی در جمع هستند اما لبخند فقط نشان دهنده شاد بودن آنها نیست. ما از لبخند برای اهداف خاص اجتماعی استفاده می کنیم زیرا لبخند می تواند پیام های مختلفی را به دیگران برساند.

در زیر به ۱۰ روشی که می توان از لبخند برای فرستادن پیام درمورد قابل اعتماد بودن، جذابیت، اجتماعی بودن و ویژگی های بسیار دیگر درمورد خودمان استفاده کرد، اشاره می کنیم.

1 - تشویق دیگران برای اعتماد به شما

در دنیایی که همه فقط به فکر خودشان هستند، واقعاً به چه کسی می توان اعتماد کرد؟ یک نشانه از قابل اعتماد بودن ما، لبخند است. لبخندهای واقعی پیام می فرستد که دیگران می توانند به ما اعتماد کرده و با ما همکاری کنند. کسانی که لبخند می زنند معمولاً سخاوت و برونگرایی بیشتری دارند.


بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

پر درآمد ترین شغل های ایران را بشناسید

حـذیـفـه بـن مـنـصور گوید: حضرت امام صادق علیه السلام فرمود: از حالقه بپرهیزید زیـرا کـه آن مـردادن را مـیـمـیراند (و نابودى میکشاند) عرض کردم : حالقه چیست ؟ فرمود: قطع رحم است .
پر درآمد ترین شغل های ایران را بشناسید


دلایل بسیاری وجود دارند که باعث می شوند هیچ کس دوست نداشته باشد کسی از میزان دقیق دارایی اش باخبر شود. اینها تنها محدود به قشر پردرآمد جامعه هم نمی شود، اگر به دوروبرتان دقت کنید، حتی آدم های کم درآمد هم به طور دقیق به شما نمی گویند چقدر درآمد دارند!

موضوع پرونده درآمدزاترین تخصص های حال حاضر ایران است. این موضوع را با پردرآمدترین اشخاص ایران اشتباه نگیرید که آن حکایت دیگری دارد. حتی موضوع مورد بحث ما مربوط به مشاغلی مثل ساختمان سازی یا کارخانه داری نیست که آنها بیش از تخصص به سرمایه نیاز دارند.

بنابراین پرس و جو درباره پردرآمدترین مشاغل حال حاضر ایران را آغاز کردیم و فهرستی که همراه با توضیح می خوانید حاصل همین جست و جو میان جامعه محافظه کار ایران است!

متخصص کامپیوتر

کسب درآمد مدرن

دیگر حتی در بقالی ها هم روزگار بدون کامپیوتر سر نمی شود. دنیا مدرن شده و در هر کسب و کاری نیاز به استفاده از کامپیوتر وجود دارد. بعضی مشاغل که حتی بدون این وسیله فلج می شوند، نمونه اش همین روزنامه نگاری که اگر کامپیوتر را از تحریریه ها بردارند همه از ناتوانی به گریه می افتند.

در ماه های واپسین سال گذشته بود که چند روزی استفاده از ای میل ها ناممکن شد. بعدها که کارشناسان حوزه فناوری در یک سایت خبری به تحلیل ماجرا پرداختند، آمارهای شگفت آوری از میزان خسارت های اقتصادی بابت همان چند روز مسدودشدن ای میل ها به دست آمد.

در واقع امروز معاملات تجاری مهم و رد و بدل شدن پول در شبکه های بانکی داخل و خارج کشور توسط اینترنت و از طریق کامپیوتر صورت می گیرد. به این ترتیب برمی گردیم به سر خط ماجرا و همان متخصص های کامپیوتر.

درآمد متوسط: سالانه 30 میلیون تومان

بالاترین درآمد: سالانه 150 میلیون تومان


بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

عجایبی که فقط در ایران می توان دید۲!

 حضرت صادق علیه السلام فرمود: هر که با مسلمانان به دورو و دو زبان برخورد کند، روز قیامت بیاید در حالیکه براى او دو زبان از آتش باشد.
شرح مقصود کسانى هستند که براى جلب نفع دنیوى نزد هر کسى مطابق تمایلات او سخن گویند و باصطلاح معروف نان را بنرخ روز خورند، و اینکار باعث حقیقت پوشى ها و حق کشیهاى زیادى گردد و بقول علامه مجلسى (ره ) و دیگران این عین نفاق است .

عجایبی که فقط در ایران می توان دید! 

عجایبی که فقط در ایران می توان دید

 

بقیه این عکسها در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

احادیث زیبا در مورد دوستى دنیا و حرص بر آن

حضرت صادق (ع ) فرمود: ریشه و سر هر خطا کارى دوستى دنیا است . 

 

توضیح :
بـایـد دانـست که دنیا و دوستى آن بخودى خود مذموم نیست ، آنچه مذموم است آن دنیائى است کـه انـسـانـرا از کـسـب کمالات و تحصیل آخرت باز دارد، و او را بمهالک اندازد، و گرنه وسـیـله بـسـیـارى از سـعـادت هـمـیـن دنـیـا و دوسـتـى آن اسـت ، دنـیـا اسـت کـه مـحـل نـزول فـرشتگان رحمت ، و خانه پیمبران ، و جاى تجارت اولیاء خدا بوده ، چنانچه امـیـرالمـؤ مـنـیـن (ع ) فـرمـایـد، و روى هـمـیـن اصـل ، پیمبران و ائمه اطهار از خداى تعالى طول عمر و ماندن در دنیا را مى خواستند، چنانچه در کلام سید الساجدین علیه السلام است ، که از خدا براى صرف در اطاعتش طول عمر مى خواهد، و البته این چنین دنیائى عین آخرت اسـت ، چـنـانچه در روایت صحیح از ابن ابى یعفور حدیث شده است که گوید: عرض کردم بحضرت صادق علیه السلام که ما دنیا را دوست داریم ؟ فرمود: میخواهى براى چه کار؟ عرض ‍ کردم : مى خواهم بوسیله بوسیله آن ترویج کنم و حج بجاى آورم و برنانخورهاى خـود انـفـاق کـنـم ، و به برادران دینى خود برسانم ، و صدقه دهم ؟ فرمود: این از دنیا نـیست ، (بلکه ) این آخرت است . پس رویهمرفته آنچه از اخبار و آیات استفاده مى شود آن اسـت کـه دوسـتـى دنـیائى که باعث فراموشى آخرت و تن پرورى و واگذاردن دستورات الهـى و حـرص بـر لذات و شـهـوات و گـنـاهـان و امـثـال ایـنـهـا بـاشـد مـذموم است ، و بعبارت روشنتر دنیا را براى دنیا بخواهند نه براى آخـرت ، ولى اگـر دنـیـا را بـراى درک سـعادات و کسب کمالات و آخرت بخواهد مذموم نیست بلکه ممدوح است (این بود ملحض کلام مجلسى علیه الرحمة در باب ذم دنیا).
 

بقیه این احادیث زیبا در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

منطقه ای وحشتناک در مشهد: درختان شبها جیغ می‌کشند!!

 امام باقر علیه السلام فرمود: ستم بر سه گونه است : ستمیکه خدا بیامرزد، و ستمیکه خـدا از آن صـرفـنـظـر کـنـد، امـا آنـسـتـمـیکه خداوند نیامرزد شرک است ، و اما آنستمیکه خدا بـیـامـرزد سـتـمـى اسـت کـه انـسانى بخویشتن کند مایه خود و خداى خود، و اما ستمیکه خدا صرفنظر نکند حقوقى استکه مردم بیکدیگر دارند.

 

 منطقه ای وحشتناک در مشهد: درختان شبها جیغ می‌کشند!!

بروز یک پدیده عجیب در یکی از روستاهای اطراف مشهد باعث وحشت ساکنان وکسانی شد که از ان منطقه عبور می کنند.

این روستا که در جنوب شهر مشهد و در فاصله 8 کیلومتری از این شهر واقع شده، حاکی است که مدتی است شب هنگام صدایی عجیب و وحشت اور از درختان به گوش می رسد که تا کنون سابقه نداشته است.


ادامه مطلب ...

چرا مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه نمی‌رسد؟

امـام صـادق علیه السلام فرمود: چون خداوند بنده راست سرشت کافر بیافریند آن بنده نـمیرد تا بدى راست دوست او گرداند، پس بدان نزدیک شود، و در نتیجه به کبر و زور گـوئى (یا هرزگى ) او را گرفتار کند، پس دلش سخت شود، و خلقش ناپسند گردد، و رویـش سـخـت ، و پـسـتـیـش آشـکـار، و شـرمـش کـم شـود، و خداوند پرده اش راست بدرد، و بـحـرامـهـا(ى خداوند) در افتد و از آنها جدا نگردد، سپس بنافرمانیهاى خداست دچار شود و فرمانبرداریش را بد دارد، و به مردمان به پرد، و از ستیزه سیر نشود، از خداوند عافیت بخواهید و دوام آنرا بجوئید.
 

چرا مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه نمی‌رسد؟ 

فارغ از مباحث تبلیغاتی معمول و طرح ادعاهایی مبنی بر اینکه ایران خواهان رسیدن به توافق درباره پرونده هسته ای خود نیست، به تازگی دیدگاهی نیز به طور جدی در میان شماری از تحلیلگران آمریکایی رشد پیدا کرده که بر این باور است، این اوباماست که نمی خواهد جدی در روند مذاکرات درگیر شود.


ادامه مطلب ...

10 اصل از گاندی که میتواند شما و دنیایتان را متحول کند

از امـام صـادق عـلیـه السـلام روایـت شـده اسـت کـه رسـول خـدا (ص ) فـرمـود: بـدترین مردم در روز قیامت نزد خدا کسانى هستند که از ترس بدى و شر آنها احترام و اکرامشان کنند. 

 

10 اصل از گاندی که میتواند شما و دنیایتان را متحول کند 

"نباید ایمان خود به بشریت را از دست بدهید. اگر چند قطره از آب اقیانوس آلوده شود کل اقیانوس آلوده نمی گردد."

"فاصله بین آنچه انجام می دهیم و آنچه توانایی انجامش را داریم برای حل بیشتر مشکلات جهان کافی خواهد بود."

"اگر آدم شوخ طبعی نبودم مدت ها پیش خودکشی کرده بودم. "

ماهاتما گاندی نیازی به معرفی ندارد. همه مردی را که رهبری ملت هند برای استقلال از سلطه انگلیس در سال 1947 بر عهده داشت می شناسند.

پس بیایید به بررسی چند نکته از عقاید گاندی بپردازیم.


1. خودتان را تغییر دهید.


ادامه مطلب ...

دوست دختر چیست؟(طنز)



امـام بـاقـر (ع ) فـرمـود: کـه رسـول خـدا صـلى الله عـلیـه و آله فـرمـود: اگـر ناسازگارى دیده شود، چیزى در میان مخلوقات خدا زشت تر از آن نباشد


 دختر دوست, دوست دختر چیست

دوست دختر چیست؟(طنز)

 

دوست دختر چیست؟(طنز)-

ادامه مطلب ...

لطیفه های خنده دار

حـضـرت بـاقر (ع ) فرمود: عربى از بنى تمیم نزد پیغمبر (ص ) آمد عرضکرد: بمن سـفـارش کن ، پس از جمله سفارشهایش باو این بود که با مردم دوستى کن تا مردم تو را دوست بدارند.



جک, لطیفه, جوک خفن, جک باحال, مطالب خنده دار

 

ملا یه نفر رو تو خیابون دید و پرسید: شما علی پسر ممدآقا پاسبان نیستی که توی کرج سر کوچه چراغی مأمور بود؟ پسر گفت: چرا!؟ ملا گفت: ببخشید! پس حتما عوضی گرفتم

 

********لطیفه های خنده دار********

 

ادامه مطلب ...

آیا میدانستید

محمد بن حمران گوید: از حضرت صادق علیه السلام از وسوسه گرچه بسیار باشد پـرسیدم ؟ در پاسخ فرمود: چیزى در آن نیست . میگوئى : لا اله الا الله . (یعنى همین کلام و تـفـکـر در آن وسـوسـه را از بـیـن مـى بـرد زیـرا مـقـصـود از وسوسه و حدیث نفس همان وسوسه هاى مربوط بخدا و مکان و کیفیت اوست ). 
 http://s3.picofile.com/file/7368838709/aya2.jpg   

آیا میدانستید که ایرانی ها روزانه بطور متوسط حتی نصف استکان هم شیر نمیخورند ؟

آیا میدانستید که
هر ۵۰ ثانیه یک نفر در دنیا به بیماری ایدز مبتلا میشود ؟

آیا میدانستید که
 
ادامه مطلب ...