شرایط جدید ایران در مذاکرات ژنو 3

وبسایت اسرائیلی دبکا با انتشار خبری به نقل از منابع خود مدعی شرایط جدید ایران در مذاکرات ژنو 3شد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ، خطوط قرمز هیات ایران در مذاکرات برای پذیرش توافق مقدمانی با قدرت های جهانی بر سر مسئله هسته ای در زیر می اید:

1. ایران تاسیسات غنی سازی فردو را تعطیل نمی کند.

2. ساخت راکتور آب سنگین اراک متوقف نمی شود.

3. ایران حتی یک گرم از اورانیوم غنی شده خود را به خارج از کشور ارسال نمی کند.

4. ایران پروتکل الحاق را امضا نخواهد کرد.

دبکا در ادامه نوشت: شرط موفقیت مذاکرات دور جدید ژنو بستگی به پذیرش 4 خط قرمز ایران توسط اوباما دارد.

پرزیدنت اوباما شخصاً با سناتورهای آمریکا به منظور تعویق تصویب لایحه تحریم های شدیدتر علیه ایران گفتگو کرد. انتظار می رود که تصویب این لایحه تا ماه آینده به تعویق بیافند.

جولان تندروهای کم سواد در دانشگاه ها ؛ فرجی دانا فرصت را از دست ندهد

در حالی که ۱۰۰ روز اول فعالیت دولت روحانی طی شده، کارشکنی‌های برخی نمایندگان مودب و پرهیاهوی مجلس در فعالیت وزارت علوم دولت جدید، باعث شده تا روند اصلاح این وزارتخانه و به ویژه کنار گذاشتن نیروهای تندرو و کم سواد از راس دانشگاه‌ها کند شود و برخی معتقدند این میزان هجمه سیاسی و رسانه‌ای علیه دکتر فرجی دانا با همین هدف دنبال می‌شود. 
به گزارش آینده ، تا کنون تنها بخش کمی از اسناد میزان پاکدستی و روایت اوج ادب و متانت برخی از این نمایندگان در قالب نحوه تحصیل دکترای فرزند یکی از آنان در رسانه‌ها منتشر شده است، اما این دوستان چنان محجوب و ماخوذ به حیا هستند که همچنان به فضاسازی علیه وزیر علوم مشغولند. 
این در حالی است که فرجی دانا از چهره‌های معتدلی است که به همین دلیل نمایندگان طیف مشارکت در مجلس ششم که به دنبال چهره‌ای رادیکال‌تر بودند، به وی رای ندادند. 
نمایندگان تندرو ابتدا به بهانه‌های واهی مانع رای میلی منفرد شدند و سپس فشار‌ها باعث شد توفیقی نیز کنار گذاشته شود و فرجی دانا با بیش از دو ماه تاخیر بر کرسی وزارت علوم تکیه زد، اما ۱۰ روز هم از معارفه او نگذشت که تهدید به سوال و استیضاح آغاز شد. 
البته کمی مرور زمان نشان داد کلیت مجلس عاقل‌تر از آن است که در ماه اول کار یک وزیر، پیگیر استیضاح او شود. با این حال نکته آن است که چند نماینده تندرو و عمدتا طیف پایداری مجلس، به همراه چند رسانه مرتزق از بیت المال و وابسته به نهادهای خاص، در حال بزرگنمایی نقدهای یک گرایش سیاسی به مسوولان این وزارتخانه‌اند. 
فرجی دانا نیز با وجود آنکه دست به تغییر برخی معاونین زد، اما در زمینه جابجایی روسای ضعیف دانشگاه‌ها نیز باید به این روند ادامه دهد، به ویژه که در بیش از سه ماه گذشته و مدیریت توفیقی و فرجی دانا، در مجموع تعداد روسای تغییر یافته از حد انگشتان یک دست فرا‌تر نرفته است و نمایندگان تندرو با وجود عقب نشینی تاکتیکی، در تحقق این هدف که فرجی دانا را منفعل کنند تا تغییر روسای دانشگاه‌ها به تاخیر افتاده یا منتفی شود، تا کنون موفق بوده‌اند. 
این در حالی است که بسیاری از روسای دانشگاه‌ها از جریان افراطی و پایداری در دانشگاه‌ها باقی مانده‌اند و در دولت تدبیر و امید در حال پادشاهی و فشار بر جریان‌های مستقل و اصلاح طلب و همچنین تداوم اقدامات غیرقانونی و پارتی بازی هستند و برای این امر، مثال‌های متعددی در تهران و شهرهای مختلف دیده می‌شود. 
به نظر می‌رسد در صورتی که این گونه سستی ادامه یابد، نارضایتی در میان قشر دانشجو که رای آن‌ها یکی از نقاط قوت و عوامل موثر در پیروزی روحانی بود، حاکم شود و مسوولان وزارت علوم باید این زنگ خطر را جدی بگیرند. 
البته طبعا در این انتصاب‌ها باید از چهره‌های علمی و معتدل که خوشبختانه تعدادشان در دانشگاه‌ها بسیار است، استفاده شود که در این صورت هم روند علمی دانشگاه‌ها اصلاح می‌شود و هم زمینه سیاسی کاری در دانشگاه‌ها ایجاد نمی‌شود و نشاط علمی و فکری هم به فضای دانشگاه‌ها بر می‌گردد. 
در این میان به نظر می‌رسد گروه‌های دانشجویی و مجموعه‌های اساتید نیز در بیان مطالبه تغییر روسا و معرفی چهره‌های مقبول و کارآمد نقش مهمی دارند و مطالبه آنان، قدرت مانور مسوولان وزارت علوم را افزایش می‌دهد.

ماندگاری تصاویر مستهجن بر ذهن و روان آدمی

ه گزارش جهان به نقل از تسنیم، رئیس اداره حراست آموزش و پرورش قم گفت: تحقیقات علمی نشان می‌دهد که از بین رفتن یک تصویر مستهجن بیش از ۱۷ روز در ذهن نوجوانان طول می‌کشد.
مهدی رنجبر عصر در دومین همایش موسسان و مدیران مدارس غیر دولتی قم که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی مریم قم برگزار شد با اشاره به لزوم شناسایی آسیب‌های آموزشی دانش آموزان اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از تهاجم فرهنگی نشات گرفته است و باید ما به عنوان افسران جنگ نرم با آگاهی کامل این آسیب‌های اخلاقی را بررسی نماییم.
وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم هدف‌ها مشخص نیستند افزود: در این زمینه باید علاوه بر شناسایی آسیب‌ها راه‌کارهای مختلف برای حل این مشکلات نیز مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: ارتباطات نامشروع بین دختران و پسران باعث از بین رفتن حیا بین افراد می‌شود و باید با آن مقابله کرد.
رنجبر با اشاره به این‌که توزیع اقلام غیر اخلاقی یکی انحرافات مهم در سنین نوجوانی است خاطر نشان کرد : تحقیقات علمی نشان می‌دهد که از بین رفتن یک تصویر مستهجن بیش از ۱۷ روز در ذهن نوجوانان طول می‌کشد.
وی با اشاره به اینکه حضور در محافل غیر اخلاقی و ارتباط نامشروع نیز یکی ازآفت‌های سنین نوجوانی است افزود: وجود ماهواره در خانواده یک عامل تشدید بی اخلاقی فکری و فرهنگی در بین خانواده‌ها و علی الخصوص دانش آموزان است.
رئیس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: متاسفانه برخی خانواده‌ها و معلمان با در اختیار قرار دادن تلفن همراه و اجازه استفاده از اینترنت نیز زمینه سازی انحرافات را در دانش آموزان ایجاد می‌کنند.
رنجبر با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهم دیگر در زمینه تشدید انحرافات عدم آگاهی خود فرزندان است خاطر نشان کرد: فقر و نقطه مقابل آن رفاه زیاد نیز می‌تواند این انحرافات را تشدید کند.

گوگل 100 هزار واژه را فیلتر کرد

اریک اشمیت - مدیر اجرایی شرکت گوگل - می گوید بیش از 100 هزار واژه جست وجوی مرتبط با این سایت ها مسدود شده اند.
وی در گزارشی که در ستون آزاد روزنامه انگلیسی دیلی میل چاپ شده نوشته است: در تلاش برای محدود کردن دسترسی به سایت های مستهجن کودکان بیش از 100 هزار واژه مورد جست وجو مسدود شده اند. این برنامه ابتدا برای کشورهای انگلیسی زبان پیاده می شود و بعد از آن ظرف شش ماه در بقیه کشورها و برای 158 زبان دنیا نیز به کار گرفته خواهد شد.
بر پایه گزارش اریک اشمیت، شرکت گوگل و مایکروسافت تلاش دارند تا از به اشتراک گذاشتن تصاویر غیر قانونی جلوگیری کنند. هر عکسی که در زمره عکس های غیر قانونی قرار گیرد از اثر انگشت دیجیتالی برخوردار می شود که باعث می شود برای همیشه فیلتر شود.
این فناوری متعلق به شرکت مایکروسافت است و کارشناسان یوتیوب نیز در حال حاضر مشغول کار روی نرم افزار مشابهی برای جلوگیری از انتشار ویدئوهای غیر قانونی هستند.
اشمیت می نویسد که 200 تن از کارکنان شرکت گوگل در طول سه ماه اخیر بر روی این پروژه کار کردند.

چرا بینی زنان کوچک‌تر از مردان است؟

تحقیقات نشان می‌دهد: تفاوت در ساختار جنسیتی و نیاز به انرژی بیشتر، علل اصلی بزرگتر بودن بینی مردان در مقایسه با زنان است.

بطور کلی میزان توده عضلانی در بدن مردان بسیار بیشتر بوده و همین مسأله باعث افزایش نیاز به اکسیژن بیشتر برای رشد و نگهداری از بافت عضلات می شود.

بینی بزرگتر به معنای افزایش سطح اکسیژن دریافتی است که پس از ورود به جریان خون، نیاز عضلات را تأمین می کنند.

«ناتان هولتون» از محققان دانشگاه آیوا تأکید می‌کند: طی فرآیند رشد، اندازه بدن زنان و مردان افزایش پیدا می‌کند، اما مردان شاهد رشد متناسب اندازه بینی هستند.

تفاوت در اندازه بینی در زنان و مردان از سن حدود 11 سالگی و همزمان با تغییرات بلوغ آغاز می‌شود.

از این زمان رشد توده عضلانی در مردان سرعت بیشتری پیدا کرده و در زنان نیز شاخص توده چربی با افزایش مواجه می‌شود.

این روند رشد از الگوی متغیرهای انرژی مانند میزان مصرف اکسیژن، نیاز رورانه انرژی برای رشد و نرخ متابویسم پایه پیروی می کند.

«هولتون» خاطرنشان می کند: اجداد انسان از جمله نئاندرتال‌ها با دارا بودن توده عضلانی بیشتر، به اکسیژن بیشتری نیز نیاز داشتند و به همین دلیل دارای بینی بزرگتری بودند؛ اما انسان مدرن بدلیل نیاز کمتر به اکسیژن دارای بینی کوچکتری است.

عارف: دولت در حال انجام اقداماتی برای رفع حصر آقایان موسوی و کروبی است

به گزارش روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف، وی در دیدار با جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به گزارش عملکرد جبهه اصلاح طلبان با قدردانی از تلاش آنها در زمان انتخابات ریاست جمهوری ،اظهار داشت:در چند ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری نگرانی‌های جدی درخصوص ادامه روند گذشته وجود داشت و این نگرانی در بین اصلاح‌طلبان بیشتر بود ولی با جهت‌گیری مثبت نظام و تلاش اصلاح‌طلبان باعث شد این نگرانی تداوم نداشته باشد و انتخاباتی برگزار شد که اصلاح‌طلبان هم در مشارکت 73 درصدی مردم و هم در پیروزی دولت منتخب سهم بسزایی داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نفس برگزاری انتخاباتی سالم برخی از مشکلات کشور را تقلیل داد، به رویکرد جدید غرب در قبال کشورمان اشاره کرد و گفت:  ادامه مطلب ...

عجیب ترین بیماری هایی که با "مسواک نزدن" به وجود می آید

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ بعضی وقت ها ارتباط میان بعضی از بیماری ها به قدری عمیق است که باکتری های "دهان و دندان" علاوه بر ایجاد "بیماری های لثه" باعث "مشکلات قلبی" ، "سکته قلبی" و حتی فراموشی می شوند.

بررسی ها نشان می دهند پژوهش های زیادی نشان می دهند "باکتری های دهان و دندان" و لثه نه تنها دهان و دندان ها را تهدید می کنند بلکه می توانند به قسمت های دیگر بدن هم آسیب وارد کنند.

باکتری های دهان همیشه به سمت "رگ های خونی" حرکت می کنند و به دیگر اندام ها آسیب می رسانند اما می توان با استفاده از "مسواک" و نخ دندان از این بیماری ها پیشگیری کرد.ُ

خطرناک ترین سیاره های کهکشان

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در کهکشان سیاره های متفاوتی وجود دارند که انسان ها به مرور هر کدام را کشف کرده اند. این سیاره ها هر کدام خصوصیات منحصر به فردی دارند که به راحتی نمی توان از کنار آن ها عبور کرد. 

برخی از سیاره ها بسیار خطرناک هستند به طوری که زندگی بر روی آن ها غیر ممکن است. از این سیاره ها عکسی در اختیار نیست اما دانشمندان با استفاده از رایانه ها و بدست آوردن شرایط آب و هوایی این منطقه ها طرح هایی را بدست آورده اند که به نظر می رسد سطح این کرات به این شکل باشد. 

** ونوس

  ادامه مطلب ...