فراماسونری در ایران

پیوند میان برادران (دینى ) آنگاه که پیش هم هستند دیدار همدیگر است ، و در مسافرت نامه نوشتن بیکدیگر. 

حـضـرت صادق (ع )

فراماسونری در ایران

 

فراماسونری در ایران: 

«جنبش فراماسونری با اتکا به ایدئولوژی خاصّ خود، همچون ادیان و مذاهب التقاطی نظیر مانویت و بهائیت، به هر سرزمین و کشوری وارد شده و پس از یافتن اشتراکهای خود با مردم آن سرزمین در جهت بارزتر کردن آنها تلاش می‌کرد تا از این طریق روشنفکران و اصلاح‌طلبان کشورهای مختلف جهان را با نظریات خود همگام سازد. از اواسط عصر قاجاریه با گسترش روابط میان ایران و اروپا، پیشرفتهای غرب در زمینه‌های مختلف چیزی نبود که از چشم تحصیل‌کردگان ایرانی به دور بماند.

ادامه مطلب ...

رییس جمهور در مجلس

حـضـرت صـادق (ع ) فـرمـود: دو نـفـر مـرد بـر حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام وارد شـدنـد پس آنحضرت براى هر کدام از آنها توشکى انداخت ، یکى از آندو روى آن نشست و دیگرى خوددارى کرد، امیرالمؤ منین باو فرمود: بر آن بنشین زیرا از پذیرفتن احترام خود دارى نـکـنـد جز الاغ ، سپس فرمود: رسولخدا (ص ) فرموده : هرگاه بزرگوار قومى بر شما رسید او را گرامى دارید.


به گزارش جهان به نقل از مهر، حضور رئیس جمهور در جلسه علنی چهارشنبه مجلس و سخنرانی وی در خصوص مسائل اقتصادی کشور و اظهار نظرهای نمایندگان با حواشی همراه بود.

 
* جلسه علنی مجلس ساعت 8:10 با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.
 
* انتخاب آیات با توجه به دستور جلسه و مسائلی که احتمال داده می شد مطرح شود بسیار جالب و هوشمندانه بود. 
ادامه مطلب ...

آیا اینترنت در سال 1934 اختراع شد؟

هر که پیش از سلام کردن آغاز بسخن کند پاسخش را نگوئید، و فرمود: پیش از سخن گفتن بسلام کردن آغاز گفتار کنید، و هر که پیش از سلام کردن آغاز سخن کرد پاسخش ندهید. 


 

آیا اینترنت در سال 1934 اختراع شد؟

در جشنواره علمی نیویورک که اخیرا برگزار شده است، مباحثی راجع به گذشته، حال و آینده .

ادامه مطلب ...

گرانترین اتومبیل جهان

فراری افسانه ای مدل GTO 250 در حراجی لندن به قیمت ۲۸٫۷ میلیون دلار فروخته شد.و بدین ترتیب گرانترین اتومبیل جهان نام گرفت.این اتومبیل یکی از زیباترین و مشهور ترین اتومبیل های جهان و ساخت کارخانه فراری ایتالیا میباشد.

گران‏ قیمت ترین اتومبیل جهان + عکس

پروتکل های دانشوران صهیون

بگو (ای پیغمبر): آیا شما را آگاه سازم که کدام قوم را نزد خدا بدترین پاداش است؟ کسانی که خدا بر آن‌ها لعن و غضب کرده و برخی از آنان را به بوزینه و خوک مسخ نموده و آن کس که بندگی طاغوت (شیطان) کرده. این گروه را (نزد خدا) بدترین منزلت است و آن‌ها گمراه‏ترین مردم از راه راستند. (۶۰)

و چون آنان در نزد شما آیند اظهار کنند ما ایمان آورده‏ایم و حال آن‌که با همان کفر و انکار که (به اسلام) درآمدند باز (از اسلام) بیرون شدند، و خدا به کفر و نفاقی که در درون دل پنهان می‏دارند داناتر است. (۶۱)

بسیاری از آن‌ها را بنگری که در گناه و ستمکاری و خوردن حرام می‏شتابند بسیار بد کاری را پیشه خود نمودند. (۶۲)

چرا علما و روحانیون آن‌ها را از گفتار زشت و خوردن مال حرام باز نمی‏دارند؟ همانا کاری بسیار زشت را پیشه خود نمودند. (۶۳)

یهود گفتند: دست (قدرت) خدا بسته است! به واسطه این گفتار (دروغ) دست آن‌ها بسته شده و به لعن خدا گرفتار گردیدند، بلکه دو دست (قدرت) خدا گشاده است و هر گونه بخواهد (بر خلق) انفاق می‏کند. و همانا قرآنی که به تو نازل گشت بر کفر و طغیان بسیاری از اهل کتاب بیفزاید و ما (به کیفر آن) تا قیامت آتش کینه و دشمنی را در میان آن‌ها برافروختیم، هر گاه برای جنگ (با مسلمانان) آتشی برافروختند خدا آن آتش را خاموش ساخت، و آن‌ها در روی زمین به فسادکاری می‏کوشند، و هرگز خدا مردم ستمکار مفسد را دوست نمی‏دارد. (۶۴) سوره مائده



پروتکل های دانشوران صهیون

 

پروتکل‌ها برنامه‏ عملى صهیونیزم جهانی برای تخریب همه جانبه جوامع در عرض یک قرن و سلطه بر آنهاست. در این پروتکل‌ها روشهای صهیونیستها برای تحمیق ملّت‌ها و تسلّط بر آنها بیان شده که از آن جمله می توان به ترویج فساد، سلطه بر رسانه‌ها و اقتصاد جهانی و مبارزه با ادیان اشاره نمود. این پروتکل‌ها برنامۀ استراتژیک ایجاد فتنه و فساد در جهان با هدف نهایی به بردگی کشیدن بشریت است. یکصد سال است که مجامع رسمی بین المللی اجرای این دکترین های فرهنگی،

ادامه مطلب ...

متن بدون سانسور نامه خانواده هاشمی به مجلس

حضرت صادق (ع ) فرمود:هـر کـه ایـمـان بـخـدا و روز جـزا دارد خـوانـدن قـل هـو اللّه احـد را دنـبـال هر نماز واجب از دست ندهد، زیرا هرکس آنرا بخواند خداوند خیر دنیا و آخرت را براى او فراهم کند و او را و پدرش و مادرش را و هر که از آندو متولد شده بیامرزد.


خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نامه‌ای که در اختیار هیات رییسه مجل قرار گرفت به اظهارات هفته گذشته حجت‌الاسلام حمید رسایی که درقالب نطق میان دستور بیان شده بود، پاسخ دادند که بخش‌هایی از این نامه بعد از سانسور در صحن علنی مجلس قرائت شد.


به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رئیس، اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

ادامه مطلب ...

بیمه در زمان هخامنشی

 امام علی (ع)می فرمایند:از کاری که خداوند با ابلیس کرد درس بگیرید.او شش هزار سال خدا را پرستش کرده بود که معلوم نیست ایا از سال های دنیاست یا سال های اخرت.

 

رفاه و تامین اجتماعی در عصر هخامنشیان

2007-Apr-04, 16:23
دکتر امان‌الله قرائی مقدم، عضو هیات علمی دانشگاه

انسان که جزیی از هستی بی‌کران است، از آغاز ظهور خود تاکنون برای «زیستن» و «به‌زیستن» پیوسته با کار و تلاش و به کار بردن «دست» و «فکر» یا «اندیشه» کوشیده است تا زندگی بهتر و امن‌تری را برای خود و آیندگان بعد از خود بسازد.
به همین جهت به جای شکارکردن و گردآوری خوراک که چندان مطمئن نبود به «تولید خوراک» (Production) پرداخت و با ابداع زبان و سخن‌گویی یا «اندیشه‌ورزی» Homo Sapaims و سپس خط و کتابت تغییرات عمیقی را در زندگی بیرونی و درونی خود پدید آورد.
مهارت‌ها، یافته‌ها و دانسته‌های خود را به دیگران منتقل کرد و بر خلاف سایر جانوران از آنجا که باهوش‌تر، چابک‌تر و

ادامه مطلب ...

انتقاد احمدی نژاد از خاتمی به خودش برگشت

پیامبرصلی الله علیه وآله می‏فرماید: «من استعمل عاملا من المسلمین و هو یعلم ان فیهم من هو اولی بذلک منه و اعلم بکتاب الله و سنة نبیه فقد خان الله و رسوله و جمیع المسلمین‏»; (11) هر کس مسلمانی را به استخدام درآورد، در حالی که می‏داند در جامعه اسلامی شایسته‏تر و آگاه‏تر از او به کتاب خدا و سنت رسول وجود دارد، به خدا و رسول و تمام مسلمانان خیانت کرده است. 

موج گرانی های اخیر در کشور در همه اقلام و اجناس آنقدر هست که دیگر نتوان به توصیه رئیس جمهور برای عجله نداشتن در خرید کالاها عمل کرد. رئیس جمهور این روزها مقابل گرانی ها سکوت کرده و این یادآور رفتاری است که سیدمحمد خاتمی نیز در پایان دوره ریاست جمهوری اش وقتی انتقادها از دولتش بالا گرفته بود پیشه خود کرده بود. 

 
فارغ از چنین مقایسه ای در بالا و پایین کردن عملکردها سخن از رفتار مشابهی است که عموم دولتمردان کشور ما وقتی بر مسند دستگاه اجرایی کشور تکیه می زنند در مواجهه با انتقادها که به طور عمده نیز در پایان عمر دولتها افزایش می یابد از خود نشان می دهند. 
ادامه مطلب ...

قدرتمندترین اتومبیل های جهان

 حـضـرت بـاقـر (ع ) فـرمود: هرکس سوره انا انزلنا فى لیلة القدر))) را بخواند و آوازش را (هـنـگـام خـوانـدن آن ) بـلنـد کـند مانند کسى است که شمشیر در راه خدا کشیده ، و هرکس آنرا بخواند باندازه هزار گناه از گناهانش آمرزیده شود.

 

گرچه لیست اتومبیل های موردعلاقه هر شخص با شخص دیگر متفاوت است، اما به طور کلی می توان اتومبیل های زیر را قدرتمندترین اتومبیل ها معرفی کرد.

همه کسانی که اتومبیل های قدرتمند را دوست دارند تایید می کنند که نشستن پشت فرمان این اتومبیل ها چقدر آنها را هیجانزده می کند. اگرچه لیست اتومبیل های موردعلاقه هر شخص با شخص دیگر متفاوت است، اما به طور کلی می توان اتومبیل های زیر را قدرتمندترین اتومبیل ها معرفی کرد.

فراری

ادامه مطلب ...

اگر رییس جمهور بودید چکار میکردید؟(۳)

 امام علی - علیه السلام - فرمود: ملاک و اساس سیاست، عدالت است.

 

اگر من رییس جمهور بودم در زندانهای کشورم زندانیهای سیاسی وجود نداشتند.به نظر من انقلاب ما بزرگترین قدم برای ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان بود.شاید بشر اینچنین انقلابی را که مردم معمولی در یک کشور معمولی بر ضد ظلم جهانی برپا کردند را تا حالا به خود ندیده باشد.بهترین ایده‌ و بهترین تفکر و ... این را به وجود آورد. 

این انقلاب برکات زیادی را به مردم ارمغان داد.بهبود اوضاع اقتصادی و حق مردم در رای دادن و ... اما یک مشکل باقی ماند و آن هم مساله زندانیهای سیاسی بود.ما که یک نظام مشروع بر پایه مردم سالاری دینی به وجود آوردیم و در دین ما هم زندانی سیاسی تعریف نشده هست  یعنی وجود ندارد لیکن این واژه کمی (یا بهتر بگویم اصلا) با دین ما جور در نمیاد.برای انقلاب ما زندانی سیاسی یک تومور بسیار بدخیم میباشد که اگر بیش از این ادامه پیدا کند اسلامی بودن و دموکراتیک بودن نظام ما را زیر سوال میبرد. 

اوایل انقلاب زندانی سیاسی محدود به زمامداران حکومت سابق بود و کمی بعد با ظاهر شدن دشمنی منافقین شامل این دسته هم شد(که بنده این دسته را از زندانیان سیاسی جدا میکنم چون مرتکب جنایات زیادی شدند)و بعد هم افزایش یافت و با روی کار آمدن دولت اصلاحات و فضای نسبتا باز سیاسی کاهش قابل توجهی داشت ولی متاسفانه در ۷ سال اخیر افزایش فزاینده ای داشته است.  

اما مساله ای که مردم را متوجه زندانیهای سیاسی کرد انتخابات ۸۸ بود.من اصلا درباره صحت انتخابات قضاوت نمیکنم ولی این سوال برای من طرح شده این هست که آدمی که پاکه از حساب چه باکه؟ 

ادامه مطلب ...