با کاندیداهای ریاست جمهوری دوره ی یازدهم بیشتر آشنا شوید+ تصاویر

آفرین بر مردمی که جهاد کوچکتر را به پایان بردند وجهاد اکبر بر عهده ی آنان باقی مانده است. پرسیدند :« ای رسول خدا ! جهاد اکبر کدام است؟» فرمود:«جهاد با نفس.»

پیامبر اکرم (ص)


در فاصله سه ماه تا آغاز یازدهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری ، تب حضور شخصیت‌های سیاسی برای تصدی بالاترین پست اجرایی کشور بالا گرفته است. جستاری در حرف‌ها و مواضع طرح شده از سوی نامزدهای قطعی و بالقوه نشان می‌دهد که بسیاری از آنها گفتمان خود برای حضور در انتخابات را معین کرده‌اند.

انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری که در ۲۴ خرداد ماه سال ۹۱ برگزار خواهد شد را باید یکی از مهمترین فرازهای انقلاب اسلامی ایران به حساب آورد. در حال حاضر بخش عمده ای از فضای سیاسی و رسانه ای کشور تحت الشعاع این رخداد مهم قرار گرفته است و روزانه شاهد انتشار اخبار، گزارش ها و تحلیل های مختلفی درباره آخرین صف بندی های سیاسی ، ائتلاف ها و رایزنی ها هستیم.
ادامه مطلب ...

همه چیز درباره اولین پاپ از قاره آمریکا

برترین شما،نیکوترین شما از نظر اخلاق است؛ آنان که خود را آماده خدمت کرده و همنشین نوازند؛ با مردم انس می گیرند و مردم با آنان انس می گیرند.
پیامبر اکرم (ص)

به گزارش جهان، کاردینال خورخه ماریو برگولیو،سراسقف کلیسای بوئنوس آیرس اولین کسی به حساب می‌آید که از قاره آمریکا به عنوان پاپ و دویست و شصت و ششمین رهبر کلیسای کاتولیک انتخاب شده است.

پاپ جدید که لقب فرانسیس اول را برای خودش انتخاب کرده از سال 1998 اسقف بوینس آیرس بود و از سال 2001 به بعد به مقام کاردینالی دست یافت و به عنوان سر اسقف کلیسای کاتولیک آرژانتین فعالیت می کرد. 

ادامه مطلب ...

باید به سراغ هاشمی و خاتمی رفت

امام علی - علیه السلام - فرمود: ملاک و اساس سیاست، عدالت است.


اکبرهاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی دو نام نیک درذهن مردم ایرانند. مردم ایران این دو مرد را نماد خردگرایی، اعتدال، صبر و سکوت می‌دانند.

امروز هاشمی و خاتمی سرمایه‌های مظلوم انقلاب اند، دو مردی که صدایشان کمتر شنیده می‌شود و کریمانه بر بسیاری از تهمت‌ها و شایعه‌ها و نیرنگ‌ها فقط لبخند زده اند، گویی این دو سرمایه ی نظام جمله ی حکیمانه ی دکترعلی شریعتی را بیش از دیگران به خاطر دارند که:«ارزش هرمرد به اندازه ی حرف‌هایی است که برای نگفتن دارد» و این «عتاب»‌ها را«تاب» آوردن و تهمت‌ها را شنیدن و سکوت پیشه کردن و امور را به خداسپردن باعث عزیزی این دوفرزانه درنگاه ملت ایران شده است.

ادامه مطلب ...