روحانی: شعار دولت من نجات اقتصاد ایران و احیای اخلاق اس

حسن روحانی با بیان این‌که شعار دولت من نجات اقتصاد ایران و احیای اخلاق است گفت:‌ گناه بزرگی است که به مردم وعده دهیم و به آن عمل نکنیم
به گزارش خبرگزاری آریا، حسن روحانی در دیداری با بازنشستگان ارتش و زنان موسسات قرآنی با اشاره به این که لحظه ورود به سالن چهره‌هایی را دیدم و یاد این افتادم که چه روزها، بزرگان و حماسه‌آفرینانی از دست داده‌ایم، اظهار کرد: غرش هواپیماها، صدای گلوله، خمپاره‌ها، شلیک 

موشک‌های پدافند هوایی و... کیست که آن روزهای سخت، اما غرور آفرین را فراموش کند. 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با گرامیداشت یاد شیهدان ستاری، بابایی، صیادشیرازی، باکری، کاظمی، همت، زین‌الدین و باقری گفت:‌باید پیام آن شهیدان را در سراسر وجودمان بشنویم که برای استقلال این کشور تلاش‌ها کردند. 
وی به خاطراتی از روزهای دفاع مقدس و عملیات والفجر 8 اشاره کرد و گفت: خواهران ما نیز در دوران دفاع مقدس بار سنگینی از مسوولیت بردوش داشتند و ما باید به دنبال هدف شهیدان، بسیجیان، سپاهیان ، خلبانان، ارتش و رزمندگان ملت ایران باشیم. 
روحانی با بیان این‌که امروز باید با خدا وعده دهیم که وارث شهیدان و ایثارگران باشیم و هدف همان باشد تا پیروز شویم، تصریح کرد: خیلی مشکلات داریم و دل من پر از درد است، چون هشت سال سکوت کردیم و به آرامی انتقاد کردیم در حالی که ایران ما به لحاظ معیشتی نباید در چنین فشاری باشد و وقتی قیمت اجناس را از اردیبهشت پارسال تا امسال مقایسه می‌کنم بسیار تکان‌دهنده است. 
وی با بیان این‌که باید به وعده‌هایی که می‌دهیم ،عمل کنیم خاطر نشان کرد: می‌دانم مشکلات این کشور بسیار پیچیده است،اما اگر راه حل نداشت، کاندیدا نمی‌شدم. 
روحانی با بیان این‌که هرچه به مردم وعده می‌دهیم باید یادمان باشد، افزود: مردم ما مسلمانند و آماده فداکاری هستند پس این همه سختی حق آنها نیست؛ چرا که سراسر ایران معدن الماس است و نیروهای جوان درس خوانده و مدیران لایق و صاحب فکر داریم و شایسته نیست امروز جوانان ما بیکار باشند و با وام دادن بخواهیم مشکلات آنها را حل کنیم؛ چرا که بیکاران به بیکاران بدهکار تبدیل می‌شوند پس باید شغل شایسته و مزد بایسته برایشان درنظر گرفت. 
وی با بیان این‌که ظرفیت‌های بسیاری درکشور وجود دارد که باید آنها را احیا کرد، افزود: در دولت تدبیر امید به لطف خدا در ماه‌های اولیه موانع تولید را برمی‌داریم، تا چرخ به حرکت درآید و اشتغال و ارزانی درست شود. 
این کاندیدای یازدهمین دروه انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که امروز در دوراهی هستیم یا باید مسیر اعتدال و عقلانیت و عدالت را برگزنیم یا مسیر افراط ، تندروی و شعار را، گفت: برای این قفل‌های کلید وجود دارد. 
روحانی با بیان این‌که با شعار دادن و فحش دادن حتی به دشمن مشکلی حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: البته دشمن علیه ما توطئه می‌کند و باید مقابل او ایستاد و نقشه او را خنثی کرد، اما نباید مانند کسی رفتار کنیم که وقتی دزد به خانه او می‌آید می‌ایستد و فریاد می‌زند. 
وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی بسیار مورد تاکید رهبری بوده است، افزود: آیا با اقتصاد مقاومتی صادرات تولید بیشتر می‌شود یا واردات؟ 
روحانی با بیان این‌که من از اقتصاد مقاومتی اقتصاد استقامتی را تعبیر می‌کنم که نوعی مقاومت پایدار است، خاطر نشان کرد: باید به تولید داخلی اهمیت بدهیم در حالی که این سوال پیش می‌آید آیا در اقتصاد مقاومتی باید از آرژانتین انگور بیاوریم و یا از چین انار وارد کنیم؟ 
وی با بیان این‌که مشکل ما این بود که رهبری فرمان و تدبیر و خط دادند، اما عمل نکردیم، تصریح کرد: مشکل ما در شنیدن نیست که عده‌ای بخواهند حرف رهبری را تکرار کنند، بلکه باید راهبردهای رهبری را عملی کنیم. پس ما می‌توانیم، به شرط آنکه سیاست‌های رهبری را عملی کنیم نه تکرار، چون رهبر از ما تکرار شعار نمی‌خواهد، بلکه از ما عمل می‌خواهد. 
این کاندیدا‌ی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که باید کشور را نجات دهیم، افزود: وقتی مشکل بسیار پیچیده باشد، حرف از نجات زده می‌شود البته نمی‌خواهم بگویم به من رای دهید و تاکید می‌کنم به کسی رای دهید که می‌تواند به کشور خدمت کند. 
وی با بیان این‌که 24 خرداد می توانیم با انتخاب فردی مناسب حماسه بیافرینیم، خاطر نشان کرد: حماسه به کار بزرگ و ماندنی در تاریخ می‌گویند مثل والفجر 8 و فتح خرمشهر و 24 خرداد هم می‌توانیم با انتخاب فرد اصلح اقتصاد کشور را نجات دهیم و حماسه آفرینی کنیم. 
وی با بیان این‌که شعار دولت من نجات اقتصاد ایران و احیای اخلاق است گفت:‌ گناه بزرگی است که به مردم وعده دهیم و به آن عمل نکنیم پس بهتر است وقتی نتوانستیم وعده‌هایمان را عملی کنیم با مردم شفاف صحبت کنیم و واقعیت را به آنها بگوییم چون این مردم همه جا امتحانشان را پس داده‌اند و همه جا نمر‌ه‌شان 20 بوده است. 
وی با تاکید بر این‌که باید تعامل سازنده با جهان داشته باشیم، گفت:‌امان از شعارهای بی‌محتوا چون عده‌ای فکر می‌کنند باید در برابر دنیا سجده کنیم یا به آنها چاقو بزنیم در حالی که بین این دو هزار مرحله وجود دارد. 
وی با بیان این‌که می‌دانم تعامل با دنیا سخت است و امرزو سخت‌تر از همیشه است تصریح کرد: دشمنان سرسختی مقابل ما است اما ملت ایران با وحدت و ایثار ایستادگی مدیران لایق و تدبیر قادر است با دنیا حرف بزند و ما می‌توانیم معضلاتمان را با دنیا حل کنیم و رابطه‌مان را تصحیح کنیم چون زمان آن گذشته است دور دنیا دیوار بکشیم پس امروز باید با دنیا تعامل داشته باشیم، اما با قدرت ایستادگی بر اصول و منطق نه درشت‌گویی و خشونت. 
 این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه دیدار با بازنشستگان ارتش و زنان موسسات قرآنی در جمع خبرنگاران در رابطه با صحبت‌های خود در گفت‌وگوی ویژه خبری در مورد سخنان رهبری در مسائل هسته‌یی گفت: هیچ وقت رهبری اقدامات تیم هسته‌یی را زیر سوال نبرده است و این یک دروغ محض است. 
وی ادامه داد: رهبری اعلام کردند، در دولتی که برنامه تعلیق انجام شده، شکسته شود و دیرتر اتفاق نیافتد، یعنی در همان دولت باشد. پس تمام کارهای زیر نظر ایشان بوده و تنها بحث این بود که اگر بگذاریم با توافق اروپا انجام شود، عملا به دولت بعد می‌افتد، پس مقام معظم رهبری نظر دادند، توافق را بشکنیم و تعلیق شکسته شد، یعنی من دستور شکسته شدن تعلیق را دادم که البته به فرمان رهبری بود. 
وی با بیان این‌که تعلیق عقب‌نشینی تاکتیکی بود و فرار نبود گفت: اگر کسی این کار انجام نمی‌داد، خیانت کرده بود چون جایی که عقب‌نشینی تاکتیکی لازم است، اگر اتفاق نیافتد خیانت است، پس تاکید می‌کنم سخنان رهبری بسیار روشن است، اما عده‌ای به دنبال هوچی‌بازی هستند. 
روحانی همچنین ادامه داد: در برنامه تلویزیونی سوال‌کننده در مورد سعدآباد سوالی را مطرح کرد و رهبری به طور صریح درباره سعد آباد اعلام نظر کردند و فرمودند توطئه آمریکا، اسراییل شکسته شد که بدون تسلیم و قبول حرف زور بوده است، بلکه با تدبیر انجام شده است. 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در نمازجمعه 29 /7/ 84 اعلام کردند تمام کارهایی که در دو سال پیش انجام شده، همراه با خرد دسته جمعی بوده است، تصریح کرد: آن وقت یک کار پخته و عاقلانه انجام شده است، اما عده ای که کارهای ناپخته می‌کنند، برای توجیح خود این مسائل را مطرح می‌کنند و باید بگویم ما کشور را از جنگ و شورای امنیت نجات دادیم و فناوری هسته‌یی را کامل کردیم. 
روحانی همچنین در جواب این سوال که عده‌ای می گوید سیاست خارجی دست دولت نیست و دست رهبری است توضیح داد: مردم ما دولت‌های مختلف را دیده‌اند که در دولت سازندگی و اصلاحات و امروز رهبری ما همین رهبری بوده است پس رهبر سیاست‌های کلی را تعیین می‌کند، اما سیاست‌های بخشی به عهده دولت است که نقش بسیار مهمی در ایفای آن دارد و تاکید می‌کنم سیاست خارجی هنرمندی، تجربه‌فن مذاکره شناختن دنیا و شناخت قدرت داخلی می‌خواهد و سیاست‌های کلی راهبرد را تعیین می‌کند، اما سیاست های بخشی به عهده دولت است که نقشی بسیار مهم در این زمینه دارد. 
وی در جواب این سوال که در موضوع آمریکا باید تهدیدزدایی داشته باشیم یا تنش زدایی توضیح داد: امروز زمان تنش‌زدایی گذشته است و در حال تخاصم هستیم، البته با برخی کشورهای منطقه که تنش‌های کوچکی داریم باید مرحله به مرحله تنش‌زدایی کنیم، اما کشورهایی که با ما وارد مرحله تخاصم شده‌اند و اگر شعله‌ور می‌شود به درگیری می‌رسد باید مرحله به مرحله تخاصم را به تنش تبدیل کنیم و در مورد آمریکا وقت تخاصم‌زدایی و تهدیدزدایی است. 
روحانی ادامه داد: باید تنش‌ها را کم کم به روابط معمولی و سرد و سپس به روابط عادی تبدیل کرد و جلو برویم و آن را به روابط دوستانه وصمیمانه و حتی با برخی کشورها به سمت اتحاد و ائتلاف و رابطه استراتژیک برویم و در این راستا باید بگویم زمانی دبیر شورای عالی امنیت بودم با دو کشور بزرگ تا مرز روابط استراتژیک پیش رفتیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد