20 تا آیا میدانید جالب

رسـول خـدا صـلى الله عـلیـه و آله فـرمـود: خـداى عـزوجـل از صـاحـب خـوى بـد تـوبـه نـخـواسـتـه ، عـرض شـد: اى رسـول خـدا ایـن چـگونه باشد؟ فرمود: بجهت اینکه هرگاه از گناهى توبه کند در گناه بزرگترى افتد.


آیا میدانستید:


-دارکوب ها قادرند 20 بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند؟
-
مدت زمان گردش سیاره عطارد بدور خود دو برابر مدت زمان گردش آن بدور خورشید میباشد؟
-90
درصد سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است؟
-
قلب میگو ها در سر آنها قرار دارد؟
-
بعد از مرگ انسان قلب انسان چهار ساعت و ششها شش تا هشت ساعت، کبد دوازده ساعت، لوزالمعده هفده ساعت و کلیه ها بیست و چهار ساعت بدون اکسیژن زنده هستند؟
-
درازترین جانور یک نوع کرم خاکی است که درازای آن به بیش پنجاه و پنج متر میرسد؟
-
آچار فرانسه را فرانسوی ها درست نکردند بلکه این سوئدی ها بودند که این آچار اختراع کردند و جالبتر اینکه در خود فرانسه این آچار بنام آچار انگلیسی معروف است؟
-
اغلب مارها دارای 6 ردیف دندان میباشند؟
-
شمپانزه ها قادرند مقابل آینه چهره خود را تشخیص دهند اما میمونها نمیتوانند؟
-
قلب والها تنها 9 بار در دقیقه میتپد؟
-
اولین کلیسای ساخت بشر یعنی کلیسای پطرس مقدس در انطاکیه ترکیه میباشد؟
-
اگر سر لاشخور مو یا پر داشت هنگامی که با منقار خود از گوشت لاشه تغذیه می کرد، میکروبها وارد موهایش می شدند و همان جا رشد می کردند اما بی موئی سر لاشخور باعث می شود که کله این حیوان در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرد و در نتیجه میکروبها روی سرش از بین بروند ؟
-
چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد، چین با سیزده کشور هم مرز است ؟
-
کبوتر ماده اگر تنها و دور از هم جنسان خود باشد نمی تواند تخم بگذارد، امّا اگر خود را در آیینه ببیند به تصور اینکه کبوتر دیگری وجود دارد تخم میگذارد؟
-
مردها از 100 هزار سال پیش شروع به اصلاح کردن صورتهای خود کرده اند، آنها به کمک گوش ماهی و صدفها این کار را انجام میدادند؟
-
خلیج فـارس 500 هزار سال قدمت دارد ؟
-
تنها با خوردن یک عدد گوجه‌فرنگی در روز نزدیک به نصف نیاز روزانه‌تان به ویتامین ث را دریافت می‌کنید؟
-
اردنی ها چاقترین مردمان دنیا را دارند، بهتر از این را هم بدانید که هفتاد و پنج درصد از خانومها و شصت درصد آقایون اردنی چاق هستند؟
-
اولین مردمانی که نخ را کشف کردند و موفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند؟


جالب ترین ها-زیبا ترین ها-آیا میدانید-دانستنی ها-عجایب-عجایب جهان-داستانهای زیبا-بهترین داستانها-عجیب-داستان-داستان کوتاه-جملات کوتاه-نکات-زیبا-نکات کوتاه-علم-علوم-علوم عجیب-سراسر دنیا-عجایب سرلسر دنیا-زیباترینها از دنیا-عالم هستی-عجایب عالم-عجایب دنیا-عجایب خلقت-عجایب آفرینش-نکات عجیب-عجیب غریب-نکات باحال-از سراسر دنیا-کوتاه و جالب-جالب ترین نکات-زیبا ترین نکات

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد